1 דקות קריאה
27 Dec
27Dec

ציפי חשין פותחת כל יום חלון מול הר תבור והארבל שפרושים לה ממול הבית. כשהיא יורדת למטה, הנוף משתדרג והכינרת מבליחה ממול.

או כמו שהיא מתארת את זה: "כל נסיעה עירונית זה טיול!"

היא לא נולדה בטבריה, וגם לא בצפון, אלא גדלה כל חייה בבני ברק, וגם גרה שם תקופה אחרי החתונה.

ציפי, אשת אברך ליטאית, אמא לשניים, היום מאושרת לגור בטבריה (וכמו כל המרואיינות שלנו עד עכשיו...) לא חולמת לעזוב את המקום.

שירת הכנרת.


מאיפה את במקור ציפי?

"נולדתי וגרתי בבני ברק, גם אחרי החתונה. בשלב מסוים עברתי לדירה משלי לטבריה, לשכונת נוף כנרת פוריה".

איך נחתת בטבריה?

"כמובן בגלל המחיר. חיפשנו דירה במחיר זול, באזור חרדי ולא מתחרד".

ההורים תמכו במעבר? 

"ההורים מאד תמכו ועודדו, הם גם נסעו איתנו לראות את המקום כמה פעמים לפני הרכישה. הכיף הגדול שלנו היה כשאחותי החליטה לעבור אחרי שאנחנו החלטנו, כך שהיום אנחנו גרות קרוב ממש".

לגור בתוך גלויה


איך קיבלו אתכם התושבים הוותיקים יותר?

"כולם מאד צעירים באזור. כשהגענו התאכלס שלב נוסף, כך שכולם מקבלים את כולם בצורה יפה".

הדירה שלך או שאת גרה בשכירות?

"הדירה שלנו ב"ה, דירת שלושה חדרים של 100 מטר, 84 שטח בנוי + 16 מטר מרפסת, עם אופציה לחדר נוסף בע"ה של 12 מטר (אופציה של 3 קירות, מוכנה ממש), הדירה שלנו הכי קטנה בפרויקט".

תוכלי לספר לנו על הדירה שלך?

"דירה חדשה מקבלן עם נוף לארבל ומהצד השני מציץ הר תבור. אויר הרים צלול, רוחות טובות, סוכה במרפסת של 7 מטר. מחסן, חניה, ומעלית".

לא רק בנופש, מציאות יום יומית


כמה עולה דירה כמו שלך באזור שלך? או: כמה משלמים שכירות על דירה כמו שלך?

"אנחנו קנינו ב - 840,000 עכשיו המחיר הוא 900,000. שכירות עולה 2,000 ש"ח".

כשאני שואלת את ציפי כמה היא מרוצה היא מדרגת במקום הגבוה ביותר.

ממה את מרוצה במקום?

"מהמרחבים, מהרוגע, מהתושבים - האוכלוסייה מאד מגוונת שזה יתרון גדול בעיני. יש הרבה סגנונות בשכונה, בעיני זה מקום אידיאלי לגידול ילדים".

ממה את לא מרוצה?

"כמו כל יוצאות בני ברק... הייתי רגילה לרחוב רבי עקיבא, על כל החנויות הזמינות שבו, פה אין את זה. גם מכולת מתחת לבית אין, רק רמי לוי במרחק של שבע דקות הליכה".

מה היית רוצה לשנות במקום?

"לפתוח מכולת, להוסיף ניקיון בגינה, להנגיש את התחבורה, להוסיף עוד קווים שיהיו בתדירות גבוהה יותר".

כשאני מבקשת מציפי לדרג, היא מדרגת במקום הגבוה ביותר בתי כנסת, גינות, מוסדות לימוד טובים לילדים, וחברים טובים לילדים. תחבורה טובה וחנויות במקום ממוצע, וקהילה חמה במקום הרביעי מתוך חמש.

את ממליצה לחברות שלך/ גיסות/ אחיות לגור גם במקום?

"אני עצמי מאד נהנית וממליצה, אבל לא משכנעת, כל אחד טוב לו מקום אחר".

תמונות חלאקה מתחת לבית


ספרי על היתרונות והחסרונות של המקום

"היתרונות גדולים: המחיר, המרחבים, הגינות, הקהילה, השכנות (בבני ברק בקושי אומרים שלום במעלית..) החסרונות הם שעדיין מי שמתבסס על תחבורה ציבורית, אין תדירות גבוהה, והמחסור בחנויות מתאימות. 

אבל המיקום המרוחק הוא גם יתרון כלכלי. יש הרבה שמרוויחים מהשכרת הדירה שלהם בשבת ובבין הזמנים. יש גם גמ"ח מיוחד שמיועד למי שרוצה להביא את המשפחה שלו, דירה בחינם ללינה בלבד. 

כשהגענו בבין הזמנים למקום, כל השכנים לא היו, ובגינה לא ידעתי מי תושבת ומי נופשת... כך שהתחלתי ליצור קשרים רק באלול".

ספרי על אנקדוטה שיכולה לקרות רק בטבריה.

"טבריה באופן כללי היא עיר של טיולים, וכל שבת אפשר למצוא פה אורחים, ובבין הזמנים בכלל כולם פה נופשים.

יום אחד ישיבת תורה בתפארתה עשתה במצפה בסוף הרחוב שלנו קולולם. כמובן שהגיעו הרבה לצפות וליהנות מהשירה, היה ממש נחמד לשמוע את ארי היל מהחלון... 

בבין הזמנים באים אלינו הרבה אורחים. יום אחד אחים שלי עשו מסלול מפרך ובערב הגיעו לטבריה. אנחנו נפגשנו איתם בכנרת ועשינו על האש, הם סחוטים ועייפים ואנחנו רעננים ומוכנים עם מנגל וכל מה שצריך, אחר כך הם באו לישון אצלנו".

בקיצור, אתם מרווחים הרבה אטרקציות על הדרך...

"בהחלט, זה שהאורחים באים לאזור בשביל ליהנות, זה מוציא גם אותנו לטיול. לדוגמא, יצאנו עם המשפחה של בעלי לטיול ג'יפים (הג'יפ הגיע עד השכונה לקחת אותנו..). יער שוויץ הוא מקום קרוב ומהמם! הספקנו לטייל בו כבר כמה פעמים. 

בחנוכה היה לנו יום נישואין, אז הלכנו לקבר רבי מאיר על הנס, ולכנרת. אמרתי לבעלי שיכולנו להגיע לפה מירושלים אחרי נסיעה של כמה שעות, ובמקום זה נסענו נסיעה עירונית של 20 דקות והגענו למקום מדהים. בבני ברק הייתי נוסעת 20 דקות ומגיעה לרחוב חזון איש... 

ביום אחר הלכתי לקנות בקידי שיק ואחר כך קפצתי לקבר הרמב"ם. אחותי עובדת ליד הטיילת ובהפסקות לפעמים היא קופצת לכנרת עם חברה לשתות אייס קפה... 

באופן כללי, הנוף מטורף, כל נסיעה עירונית היא טיול, למרות שבשכונה שלנו ספציפית חוץ מ - 2 בנינים שצופים לכנרת. יש נוף של הרים, אבל את תמונות החלאקה של הבן עשיתי ממש מתחת הבית".

לא בנינים מול העיניים. קסם של נוף


ושאלה אחרונה וחשובה לסיום: מה עם תעסוקת נשים במקום?

"זה נושא שכל הזמן מתפתח. אז כמובן שיש גננות, מורות ומטפלות שתמיד צריך. יש גם חינוך מיוחד אבל לא בכמויות שיש במרכז. 

יש כאלו שעובדות מהבית בכל מיני תחומים כמו ביטוח וגרפיקה, יש נשים שיש להן עסקים בשכונה בכל מיני תחומים כמו קוסמטיקה ופאנות, יש שירות לקוחות "תקשוב" של מכבי, יש הקלדות וסריקה לארכיון המדינה ועוד. 

יש עבודות כמו בכל הארץ - בדפוס, בביטוח, בהנהלת חשבונות, מכירה מישהי שהיא מצילה בבריכה של מלון כינורות, אחרת חשבת שכר במלונות פה, וכו'. מה שחסר פה זה עבודה בתכנות. 

אני אישית עובדת מהבית, אני תסריטאית וידאו, מעצבת ומנפישה. מגיעים אלי עם קריינות, שיר, תוכנית, טקסט, וכו', ואני בונה מעטפת עיצובית שמעבירה את המסר בצורה מעניינת הכל בהתאם לתוכן, לפלטפורמה ולקהל היעד. כמובן שהכל תלוי תקציבית. שיש תקציב גבוה יש יותר אפשרויות כמו מסך ירוק (כמו בקליפ 'דף חדש' לדוגמא, שצבר מעל 400 אלף צפיות).

עבדתי בעבר עם מירי טננולד ויעלי שרעבני שתי עורכות וידאו מוכרות מאד, דרכם ערכתי קליפים של אברהם פריד, נפתלי קמפה ועד סמינר עלי באר, מעלות ועוד. וכעצמאית עבדתי עם סמינר וולף, כהנא, יצרתי קליפים לרולי דיקמן ולעוד הרבה שמות מוכרים יותר ופחות".




הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.