1 דקות קריאה
13 Dec
13Dec

רותי הגיעה להר יונה כמעט בטעות.

היא קנתה אחרי החתונה דירה להשקעה שם, ותכננה להשכיר ולשכור, אמממ, תוך זמן קצר היא מצאה את עצמה גרה במקום בעצמה. 

היום, כששואלים אותה, היא לא תעזוב את המקום כל כך מהר, האוויר, האווירה, הנוף - כל אלו לא עושים לה חשק לחזור ולגור בקוביות צפופות ובאוויר העכור של הערים הגדולות.

רותי אישה חסידית, אמא לשלושה ועצמאית.

מצפינים לגליל התחתון.


מאיפה את במקור, רותי?

"אני במקור מבני ברק, וגם לאחר נישואי גרתי שם".

והיום את בהר יונה, תני לנו מיקום על המפה.

"הר יונה היא שכונה בתוך נוף גליל (נצרת עילית לשעבר). 

אנחנו קרובים לחיפה, עפולה, מגדל העמק, רכסים, קרית אתא ועוד..."

ספרי קצת על המקום.

"המקום מהמם, רגוע ושקט עם נוף שאין בשום מקום חוץ משוויץ : ),    קהילה צעירה עם הרבה חברה, כיף להורים וכיף לילדים. הווי מקסים, פשוט לגדל את הילדים בצורה רגועה במקום נקי".

למה בחרת לגור במקום הזה?

"קניתי דירה להשקעה במקום, האמת שלא חלמתי להגיע לכאן אך המציאות היא זו שגרמה לי לכך".

איך ההורים הגיבו למעבר?

"להורים היה ממש קשה לעכל את הכיוון, לגור כל כך רחוק ובמקום שעדיין לא מספיק מפותח כמו הערים המרכזיות. ההורים בדרך כלל אוהבים לראות את ילדיהם גרים קרוב אליהם...

כיום ההורים שלי רגועים ויודעים שטוב לי כאן, אז טוב גם להם".

איך הסתדרת לגור במקום רחוק ושונה כל כך ממה שהיית רגילה?

"לומדים להסתדר בכל מקום. ההתחלה הייתה קצת קשה מבחינת הסתגלות למקום לא מוכר. לוקח הרבה זמן למצוא אנשי שירות נצרכים בעיר, וגם ההיכרות עם אנשים חדשים לוקחת זמן.

אבל, אני גם מאוד אוהבת לארח, וכולם נהנים להגיע לפה ומתלהבים, מרגישים שהגיעו לחופשה בצפון וזה באמת כך. אני כבר גרה כאן שנתיים ועדיין מתלהבת מהנוף ומהאוויר והשקט".

איך קיבלו אתכם התושבים הוותיקים יותר?

"בכיף ובשמחה, החברה היא הנתח המרכזי פה, יש כאן חיי חברה פורחים וצעירים".

איך הסתדרתם עם פרנסה?

"אני עצמאית ונותני שרותי מזכירות לבעלי עסקים, רוב בעלי העסקים הקטנים/ הבינוניים מבזבזים זמן יקר על כל המערך הטכני של העסק,  לדוגמא: גביה, חשבוניות, טלפונים ומיילים וזה מונע מהם להשקיע בצמיחת העסק. ברגע שהם מקבלים את שרותי המזכירות שלי הם מקבלים ראש שקט, ותכלס עושים רק את מה שהם אוהבים!"

מה גודל הדירה במטרים ומספר החדרים?

"דירת שלושה חדרים של 85 מטר".

מה כלול בדירה?

"הדירה חדשה, יש בה המון נוף ואוויר, מרפסת סוכה גדולה, מעלית וחניה. כמובן שלא רכשתי את דירת חלומותי מכיוון שקניתי את הדירה לצורך השקעה נטו, ולא חשבתי שאגור כאן אי פעם. אבל תכלס, היום אני לא רואה את עצמי עוברת לשום עיר אחרת".

כמה עולה דירה כמו שלך?

"750,000".

כשאני שואלת את רותי כמה היא מרוצה, היא בוחרת בדירוג הגבוה ביותר:  "אני מרוצה מאד מהרוגע, מהשלווה, מהנוף, האוויר, החברה, מזמן האיכות לבית ולמשפחה".

ממה את פחות מרוצה?

"מהמרחק, לא תמיד אני יכולה להשתתף בכל האירועים. וגם, לא תמיד קל עם הקניות, אין פה רחוב רבי עקיבא, אבל למדתי לקנות הרבה דרך האונליין, וכן בתחילת עונה אני עושה יום מרוכז לקניות, זה יותר חסכוני ויותר ממוקד. כשלא רואים כל היום חנויות ומבצעים מול העיניים צריך פחות. מסתבר שיותר חסכוני לגור פה..."

רותי מדרגת את גינות לילדים, בתי כנסת, מוסדות לימוד טובים, קהילה חמה ונשים כלבבה בדירוג הגבוה ביותר, במקום ממוצע חנויות טובות, ותחבורה נוחה בדירוג הנמוך ביותר: "באנו לגור במקום מסודר מאוד מבחינה בית כנסת, מקווה, פארק מול הבית, מוסדות מצוינים לילדים וקהילה מעולה. לא חסר כאן כלום חוץ מתחבורה רצינית ונגישה לכל מקום ובלגן של עיר שלא רצוי פה..." 

בנין התלמוד תורה במקום


את ממליצה לחברות ולמשפחה לגור גם במקום?

"כן, יהיה לי כיף אם תהיה כאן משפחה קרובה. אחרי הכל אין כמו משפחה".

מה היתרונות והחסרונות של המקום בהשוואה לבני ברק, בה גרת לפני?

"היתרונות עצומים. יש כאן חברה צעירה, אויר, נוף, רוגע ושלוות נפש (צריך לנסות בשביל להבין...) אין כאן את המירוץ שיש בכל עיר מרכזית. 

יש כאן היום שלוש שכונות חרדיות, בעלזא, ברסלב ונתיב - שמכילה בתוכה ליטאים וספרדים, ועוד שכונות חדשות בבניה. הרבה מהתושבים פתחו עסקים פרטיים כך שכבר יש ממש מגוון וצריך פחות להתרוצץ.

החיסרון כמו שאמרתי הוא היעדר תחבורה ציבורית מספקת, גם אם אני מאוד רוצה להשתתף לדוגמה באירוסין של קרוב משפחה באשדוד, כמעט לא מציאותי להשתתף. מכיוון שזה מצריך נסיעה של כמעט שעתיים לבני ברק ושעה נוספת לאשדוד. זאת אומרת להיות באירוע כמעט שעה ועל קוצים כדי לא להפסיד את האוטובוס חזור מבני ברק לנוף הגליל..."

ממליצה לקוראות 'שבי רגע' לעבור למקום?

"מאוד, אי אפשר לשכנע אף אחד, אבל כל מי שגר כאן, הגיע ממקום של בחירה, ראה מציאות מול העיניים והחליט לעשות את הצעד המבורך הזה".

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.