1 דקות קריאה
18 Jan
18Jan

שירה כהן גרה אחרי החתונה בבית שמש, אבל בסוף מצאה את עצמה בעיר מלאה בשמש, אבל רחוקה מאד.

שירה היא תושבת דימונה, שקרויה כך על שם פסוק מספר יהושע: "וזאת נחלת מטה בני יהודה למשפחותם... וקינה ודימונה ועדעדה".

דימונה, עיר שנתפסת בעיני רבים כעיר דרומית בלתי מפותחת, זוכה בשנים האחרונות לפיתוח משמעותי ומואץ בדמות פארקים, גינות, פיתוח עירוני, הקמת מרכזי תעשייה גדולים, ואף זכתה בשנים האחרונות בפרסים רבים. 

שירה מספרת על הזווית שלה כתושבת דימונה שיש לה גם שליחות במקום.

מרפסת מרווחת, דירה חדשה


שירה, איפה את גרה בדימונה?

"אני גרה בשכונה חדשה שנקראת 'שכונת השחר'".

דימונה רחוקה מרוב הקוראות כאן... ספרי לנו על המקום.

"דימונה היא עיר מאד משפחתית, כולם מכירים את כולם. היא עיר ברובה חילונית אבל יש בה מקבץ מורחב של חרדים ובני תורה, אני ספציפית גרה בשכונה שאינה דתית".

איך התגלגלת עד דימונה?

"לאחר התייעצות עם דעת תורה החלטנו לעבור גם בגלל קירוב רחוקים שבעלי מתעסק בו, וגם כי רצינו דירה מרווחת. היום ב"ה יש לנו קראון  קטן שבעלי מנהל בתור בית כנסת מתחת לבית (הקבלן השאיר לנו אותו במתנה...) ויש בבית הכנסת יותר ממניין של מתפללים שמגיעים בשבתות, בחגים, ובערבית בימי חול להתפלל. חלקם אינם שומרי מצוות, זכינו!"

איך זה לגור רחוק מהמשפחה?

"גם אחרי החתונה לא גרנו ליד ההורים. המרחק משתי המשפחות הוא בערך שעתיים נסיעה, אבל התרגלנו להסתדר לבד ולבנות את הקן בפרטי שלנו יד ביד ללא עזרה, לפעמים זה קשה, אבל מסתדרים ב"ה".

איך קיבלו אתכם התושבים הוותיקים יותר?

"בחום ואהבה לא מוסברת. אפילו אלו שאינם שומרי תורה ומצוות קיבלו אותנו במאור פנים. אני זוכרת שאחרי לידת ביתי השניה, שנולדה כאן לפני קצת יותר משנה התארגנו מספר משפחות ששייכות "לקהילה" שבעלי הקים כאן ובכל יום, כולל שבת, דאגו לנו לארוחת צהרים ופינוקים אפילו שזה היה אחרי היכרות ממש מועטה..."

אחת מהגינות החדשות הרבות שצצו בשנים האחרונות בדימונה


הדירה שלך או שאת גרה בשכירות? ומה הגודל שלה?

"הדירה שלנו ב"ה, הגודל שלה הוא 110 מטר + 2 מרפסות (מרפסת סוכה ומרפסת מקורה בגודל 20 מטר בערך)".

תוכלי להרחיב קצת על הדירה שלך?

"דירה חדשה מקבלן. השכונה שלנו ממש בחיתולים הכל בבניה. יש לנו חניה פרטית, מעלית ומרפסת סוכה בקומה ראשונה..."

כמה עולה דירה כמו שלך וכמה משלמים שכירות על דירה כמו שלך?

"אנחנו קנינו ב 800 אלף, היום המחירים עלו. שכירות בערך 3,300-3,400".

כשאני שואלת את שרה עד כמה היא מרוצה, היא מדרגת במקום הגבוה ביותר.

ממה את מרוצה?

"השכונה שקטה (כמו הרבה שכונות חילוניות), יש פרטיות, יש לנו קומה עם דייר אחד נוסף בלבד כך שההרגשה היא פרטית ממש. השכונה מטופחת ונקיה, ומי שהעלויות לרכישה או השכירות גבוהות עבורו בעיר עצמה אמנם הדירות ישנות מאד אבל גם זולות מאד. לקניה בסביבות 300-500 אלף תלוי איפה, ושכירות בין 1500-2000 ש"ח גם כן תלוי איזו דירה ואיפה".

המזרקה שחוצה את השכונה כולה ופועלת עם אורות בלילות  


ממה את פחות מרוצה?

"עדיין אין תחבורה ציבורית מרובה לכאן (למרות שאנחנו עם רכב אז זה לא כל כך מורגש), יש בית כנסת אחד בנוי כרגע, מקומות עבודה בסיסיים יש בעיר ומי שרוצה נוסע לבאר שבע".

מה היית רוצה לשנות במקום?

"לזכות לקרב כמה שיותר יהודים לה' יתברך ולחזק את השכונה מבחינה דתית :)"

כשאני מבקשת משירה לדרג את תחומי החיים שלה במקום, היא נותנת דירוג גבוה לגינות שעשועים, חנויות זמינות, נשים כלבבה וחברים טובים לילדים, ודירוג נמוך יותר לבתי כנסת כלבבה וקהילה חמה (עם הסתייגות ששירה בחרה לגור בשכונה לא דתית בעיקר בשביל קירוב).

את ממליצה לחברות ולמשפחה לעבור למקום?

"ממליצה בהחלט. אני חושבת שלפעמים שינוי תפיסה במקום המגורים יכול להביא להתקדמות אישית מאד גדולה. כאן אין השוואות בין הבגדים של הילדים (גם בקהילה החרדית), או איזו עגלה יותר יוקרתית... יש אנשים פשוטים  שעובדים את ה'. 

מבחינת כוללים יש מבחר, ומאד מעריכים כאן את האברכים והמשכורות מסודרות ובהתאם (בין 1800-3000 ש"ח). יש אברכים שמגיעים מירוחם לדימונה ללמוד".

אגם בתוך העיר, פתוח לקהל הרחב עם שיט במהלך השבוע  


מה היתרונות והחסרונות של המקום בהשוואה לבית שמש בה התגוררת לפני?

"הבדל משמעותי. גרנו בעיר ובשכונה חרדית ועכשיו לא, אבל אני מאמינה שהכל עניין של גישה בחיים - אם אצור קשר חם עם שכנה קרובה אז אוכל לבקש בהמשך גם לבקש סוכר במידת הצורך...  וכמובן כל יצירת קשר עם שכנים שאינם 'משלנו' נעשה בחכמה ועם דעת תורה".

את ממליצה לקוראות 'שבי רגע' לעבור למקום?

"אני ממליצה לבוא ולהתרשם, החיים זורמים כאן אחרת... כמו כל הדרומיים. דימונה היא עיר קטנה ושקטה, אין כאן מרכזי בילוי רועשים ולא צנועים, מי שצריך מעבר לבסיס יכול לנסוע לבאר שבע  - 20 דק' נסיעה מכאן שהיא עיר מאד מפותחת, גם למקומות עבודה". 


ואיפה את גרה? נשמח אם תשתפי לתועלת כולנו! 

כתבי ל: shvirega@gmail.com, או בתגובות פה למטה. 



עדיין לא רשומה לשבי רגע?

בלחיצה כאן תקבלי עדכון שבועי על פוסטים חמים.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.