1 דקות קריאה
15 Jan
15Jan

בשבוע שעבר נהרג הרב אברהם אדר"ת זצ"ל מפגיעה של קורקינט חשמלי תועה.

בשבועות האחרונים אירעו מספר תאונות דרכים מחרידות שקיפחו את חייהם של אנשים צעירים בשיא חייהם, כולם השאירו אחריהם משפחות בוכיות, מדממות, אבלות.

במשך כל השנה האחרונה, חווינו מאורעות רבים ומשמעותיים שהסיבה הישירה לכולם הוא: חוסר זהירות, חוסר בבטיחות. 

קשה למנות כאן את האירועים הקשים הללו, ואת עשרות הקורבנות שהם לקחו עמם (וזה בלי לגעת בקורונה, נושא בפני עצמו טעון ולא פשוט).

ברור שלכולם יש סיבות רוחניות, הן המסובב הישיר למאורעות שקורים סביבנו, ברור שצריך להתחזק שוב ושוב בחיזוק היסודות הרוחניים שמקיפים את מציאות חיינו כולם, שהרי כל דבר שקורה סביבנו תובע מאיתנו לגדול, להתרומם, לצאת מהקטנות.

אבל, אי אפשר, ואסור להתעלם מהנסיבות הישירות למאורעות הללו, ולהרוגים הרבים של השבועות האחרונים: חסר בזהירות, חסר בבטיחות, זלזול בחיי אדם.

לא אכנס כרגע לנושא הישיר של כלי תחבורה חשמליים "תמימים" כמו קורקינט חשמלי לדוג' - אם וכיצד, איך ומתי, כבר נשמע קולו של הרב דינר על האיסור לנסוע עם זה בתוך מקומות צפופים, וודאי בעיר הומה וצפופה כמו בני ברק, ולהבדיל - גם דבר המשטרה על הרשימה הארוכה של הדרישות שמצופות ממי שנוהג על כלי (הרג) שכזה.

אבל בטיחות זה לא (רק) קורקינט חשמלי - כן או לא.

בטיחות זה לדוגמה קסדה לילד שרוכב על אופניים. לפני מספר שנים נהרג בשכונה שלנו ילד שרכב על אופניים ללא קסדה, הוא קיבל מכה קלה מרכב שנסע לאט, אבל בגלל שלא הייתה לו קסדה, הוא קיבל מכה ישירה בראש ונהרג במקום.

ועדיין רואים את זה. ילדים רוכבים על אופניים בלי קסדות, ילדות קטנות שועטות על רולר בליידס בלי שום הגנה, ילדים דוהרים על "בימבה כיף" תמימה וידידותית - במהירות שלא הייתה מביישת מכונית מרוץ - בירידות תלולות, עם תאוצה אדירה שלא מאפשרת להם לבלום במקרה של אדם שיורד פתאום לכביש, או להאט במקרה של סיבוב פתאומי נדרש - וגם על פציעות רצינות מבימבות 'ידידותיות' כאלו שמענו. 

נכון. זה לא קל לרדוף אחרי ילד בן 12 שלא רוצה לשים קסדה, במיוחד אם לרוב החברים שלו אין. זה לא קל לנדנד לילדה קטנה לשים קסדה כשהיא "רק" יורדת לגינה עם חברות לנסוע על סקטים (ומי מדבר על מגיני ברכיים או מרפקים...) אבל, זה ביידים שלנו. 

אין דבר שיותר יקר וחשוב לנו מחיי הילדים שלנו, אין דבר שהיהדות מייקרת יותר מאשר חיי אדם - גם במקרה של חילול יום כיפור בשביל ספק יהודי. 


ויש גם פתרונות יצירתיים. ילד לא רוצה קסדה בגלל "כל החברים" שלו? 

אולי אפשר לדבר עם הורים אחרים שידרשו את זה גם מהילד שלהם? לדבר עם המפקח בחיידר שיעורר את הנושא? אולי באמת החיידרים אמורים לאכוף את הנושא? או לפחות לתת תמיכה חזקה להורים?

על כל כך הרבה נושאים יקרים אנחנו יודעים לעמוד כשצריך - בואו ונגן על חיי הקרובים שלנו, ועל חיי אדם בכלל. 

(ועוד לא הזכרתי ילדים שנוסעים נגד כיוון התנועה בכבישים עמוסים, יורדים לכביש בין מכוניות בסכנה עצומה, כל נהג יודע לספר על מספר הפעמים בהם היה על סף פגיעה בילד שכזה, שניצל בנס. והילד חוזר הביתה וההורים לא יודעים שהם קיבלו את חייו במתנה).

בואו ונשקיע בנושא הכל כך חשוב הזה - כל אחד יתקדם במקום שלו, ונשמור על החיים של כולנו.


יש לך גם משהו לומר?

רוצה לעורר נושא מסוים?

כתבי ל: shvirega@gmail.com


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.