1 דקות קריאה
03 Jan
03Jan

רציתי לשתף בנושא כאוב: ענין ה"שילוב" בגנים ('גננת שיח' בפי העם). 

משרד החינוך מאשר לילדים מתקשים בגנים שעות קידום פרטני. אך דא עקא, שהתנאי השילוב בגני הילדים מחפירים ביותר, ולא מכבדים לא את גננת השילוב ולא את צרכי הילדים.

הנה תיאור קצר לתנאי העבודה שלי: 

בגן א' - אני יושבת בשטח של 2 מטר על מטר וחצי בערך, במעבר צר בין דלת הגן לדלת המחסן ולחצר. בכל בוקר אני צריכה לסחוב לשם שולחן וכיסאות ובכל פעם שהילדות יוצאות לחצר, צריך להרים הכל, גם אם זה באמצע פעילות, להזיז את השולחן, ולתת להן לעבור. 

כמובן בלי מזגן - בקיץ חם מאוד, בחורף קור אימים, שמצריך ישיבה עם מעילים. 

בתוך הגן עצמו קשה מאוד לעבוד בגלל הרעש הנוראי שיש מהגן, לפעמים ממוזיקה, או סתם מהרעש של הילדים. אני לא מצליחה לשמוע את התשובות של התלמידה, או משהו שהיא רוצה לומר לי. ילדי הגן גם מאוד סקרנים וניגשים כל הזמן לראות מה קורה... לתלמידי השילוב עצמם מאוד קשה, חלקם עם קשיי קשב וריכוז ולא מצליחים כך להתמקד בפעילות, כך שהאופציה היא - המקום הבלתי כשיר שהוקצה לנו.


בגן ב' - המקום שהוקצה הוא במחסן (!) עם תאורה גרועה, בלי מזגן כמובן ובלי אוורור. בימים נעימים אפשר קצת להיות בחוץ, ואז זה מצריך לסחוב את כל החפצים הלוך וחזור מהגן החוצה.

ברוב המקומות אין מקום לאחסן את החפצים וחומרי הלימוד של גננת השילוב, והיא צריכה להביא איתה כל יום את הכל ולפעמים לסחוב לכמה גנים באותו יום (!).

כל זאת בנוסף לכך, שצורת התקציב של משרד החינוך לענין השילוב בגנים הוא לפי מספר התלמידים שקיבלו אישור. זאת אומרת שבכל שנה יכול להשתנות היקף המשרה בלי שום התחייבות למספר שעות קבוע בתקן.

בנוסף לזאת, לעיתים מקבלת גננת השילוב תחושה שהיא ממש סרח עודף בגן. 

הגננת לא מספיק מבינה את הערך וחשיבות הפעילות של גננת השילוב, וממילא - התנאים הגרועים בשטח.

לפעמים עם קצת רצון טוב ומאמץ אפשר לפנות ולארגן חלק ממחסן או שטח מסוים שיתאים לעבודה (ולפעמים גם לא...), או לדאוג בחורף לתנור חימום למקום שלא מגיע מזגן וכדו'...

למה כתבתי את זה פה? כדי לעורר מודעות, כדי שאם מישהו יכולה לפעול ולסייע במשהו - תבורך אם היא תעשה משהו, וגם כדי לפרוק...

תודה שהקשבתן : )

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.