1 דקות קריאה
17 Jan
17Jan

שלום ריקי,

יש לי עסק בתחום הפקת האירועים, והבנתי מהרבה שצריך איזהו מוצר חינמי למשוך לקוחות.

יש לך רעיון בתחום שלי?!
רבקה
~~~~~~~~~~~~~~~~~

שלום רבקה,

שאלת לגבי רעיון למוצר חינמי בתחום הפקת האירועים, אבל רגע לפני שאציע לך כזה, בואי נבין למה בכלל צריך מוצר חינמי.

למה חשוב להבין את זה?

כי נניח שאני רוצה להפסיק לאכול שוקולד.

יש הבדל אם אני אוכלת קובית שוקולד כי יש התנפלות של הילדים על החפיסה, ותכף לא יישאר לי, 

או כי היה לי יום מעצבן ואיכשהו השוקולד ממתיק לי בפה,

או כי אני חוטפת חרדה מהר הכביסות שהצטבר לי וצריכה זריקת אנרגיה של קפאין עם סוכר.

אם אני רוצה להפסיק עם השוקולד -

במקרה הראשון פשוט אמצא לי מחבוא טוב, ואז לא אתפתה לשוקולד בכל פעם שהקטנים מתנפלים עליו,

במקרה השני אנסה למצוא דרכים נוספות להרגיע את עצמי,

ובמקרה השלישי אחפש מה שייתן לי מוטיבציה להשתלט על הכבסים (שהם באמת סיפור מתסכל, בינינו…)

אותו דבר קורה עם המוצר החינמי.

למה את רוצה את המוצר החינמי?

כי את רוצה שלקוחות יטעמו בחינם, יתרשמו, ואז ירצו לבוא לעסק, נכון?

אבל מה בעצם את רוצה שהלקוחות ירגישו?

אל מה את רוצה שיימשכו?

רק אחרי שהתשובה ברורה לך, תוכלי ליצור את המוצר החינמי.

והנה דוגמה:

נניח שאצלך הפקת האירועים מתאפיינת בשירות מושלם לאירועי בוקר, דגש על אירועי זריחה.

אל מה תרצי שלקוחות יימשכו?

נכון, לרעיון המדהים הזה שאירוע בזריחה הוא אירוע שנחקק בעצמות.

ונניח שקהל היעד שלך הוא מי שחוגג ברית מיד אחרי הנץ החמה.

מה תתני להם כמתנה חינמית?

אולי פטנט מדהים שיהפוך את היקיצה לפנות בוקר למשהו מתוק ונחשק.

אולי הדרך לסדר את שעות השינה של התינוק ככה שיישן בזמן שהאמא מתארגנת לברית.

ואולי נשכלל את הרעיון עוד יותר ונציע בהמשך גם שירותי יקיצה לכל המוזמנים כמתנה על כל הזמנה…

בקיצור:

תגדירי מה הדבר הנחשק אצלך בעסק,

ותגדירי כמתנה משהו שיקדם את הלקוח לדבר הנחשק הזה.


מקווה שעכשיו התבהר לך יותר איך להתקדם ומה לעשות.

ריקי קפלן, דסמנית

שיווק עם חפירות 

dasmanit.com 
----------------------

הספר 'מאפס לאלף' הוא סיפור מרתק על פתיחת עסק תוך 5 ימים.

לפרטים ולקריאת הפרק הראשון בחינם לחצי פה

רוצה לשלוח שאלה למדור 'עסק שעובד'? לחצי כאן

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.