1 דקות קריאה
06 Jun
06Jun

שלום ריקי,

אשמח לשמוע איך מאתרים לקוחות בעסק מסוג אימון אישי?

תודה!

צביה


שלום לך צביה.

היות שהשאלה איך להביא לקוחות היא שאלה רחבה מאוד.

אפשר, כמובן, פשוט לפרסם מודעה בעיתון/בניוזלטר במייל, אבל היא תהיה יעילה רק אם מכירים אותך.

איך יכירו אותך?

הדבר העיקרי שאיתו תוכלי להתקדם כבר עכשיו היא ההבנה שיש תשתיות שיווקיות (מה שמאפשר למתעניינים להבין מה יש לך להציע) ויש מעמדי מכירה (הזדמנות להציע למתעניינים רלוונטיים לקנות ממך).

בניית תשתית של מוניטין ברשת

כשלעסק שלך יש מוניטין ברשת, זה אומר שאפשר להקליד את שמך/שם העסק ולמצוא:

מה שמך ומה שם העסק

למי בדיוק את עוזרת במסגרת העסק שלך

מה פרטי יצירת הקשר איתך

הוכחות שבאמת שווה לפנות אליך

לבניית ההוכחות ששווה לפנות אליך אקדיש סעיף נפרד.

כרגע אני רוצה להתמקד בדרכים לבנות לך מוניטין ברשת.

למה לך לבנות מוניטין ברשת?

התשובה די פשוטה: ברוב, אם לא בכל חברות הסינון, אפשר לחפש בגוגל.

זה אומר שאם העסק שלך מופיע בתוצאות החיפוש של גוגל - באופן נכון ומשכנע - גוגל יפנה אלייך מתעניינים ולקוחות.

זה יכול להיות באמצעות בניית אתר משלך (ממליצה על אתר וורדפרס, בגרסה רזה ופשוטה, במחיר סמלי. אין צורך להסתבך. פני אלי אם זה מעניין אותך).

זה יכול להיות באמצעות פלטפורמות שמקדמות עסקים (בין אם מדובר בפרויקטים של עמותות שמקדמות נשים עצמאיות חרדיות ובין אם מדובר בפורומים מקצועיים).

וזה יכול להיות דרך רישום העסק שלך במפות גוגל (חשוב לרשום אותו נכון, בהתאמה לקהל היעד שצריך אותך, אבל עצם פעולת הרישום היא פשוטה)

ויש עוד דרכים, הרעיון הוא אחד: מי שמחפש אותך בגוגל - שימצא.

אבל למה שיפנו דווקא אליך ולא אל המתחרות שלך?

פה מגיע נושא הבידול, שאמור לענות על השאלה: שווה לי לפנות דווקא אליך?!

בניית הוכחות

ההוכחה שאת יכולה לעזור בנישה מסוימת ללקוחות מסוימים (לנשים שרוצות להשתלב כשכירות בעסק שנוח להן שם, למשל), מורכבת ממה שכבר עשית, ממה שאת עושה וממה שתעשי.

מה שכבר עשית -

פני לאלה שעברו אצלך סטאז' ובקשי מהן חוות דעת איך היה להן אצלך.

הקליטי כרצועת שמע/הקלידי מה שאומרים לך/צלמי את המייל שבו ענו לך והציגי באתר/בדף הפלטפורמה שבו העסק שלך, כהוכחה שהלקוחות שלך מרוצים ממה שנתת להן.

מה שאת עושה -

תשתתפי באופן פעיל בפורומים רלוונטיים (או שתקימי אתר משלך ותתעדי את זה שם) ותני דוגמה בלי פרטים מזהים על הקושי שמישהי חוותה בתחום התמחותך (למשל: שונאת את מקום העבודה הנוכחי ומחפשת מקום עבודה אחר) ומה עשית בתהליך האימוני כדי לעזור לה לצאת מזה (למשל: למצוא איך בכל זאת ליהנות מהמקום הנוכחי או איך לדעת אם מקום אחר ייתן תחושה טובה יותר).

מה שתעשי -

פרטי באופן מדויק מה השירות שלך כולל, אילו בעיות הוא פותר (ואילו לא…) ואיך יוצרים איתך קשר.

ועכשיו, כשיש לך תשתית שיווקית בסיסית, אפשר להמשיך אל -

מעמדי מכירה

את יכולה להציע לקנות ממך דרך מודעה במקומון מודפס, דרך פתיחת קו תוכן טלפוני, דרך פרסום בניוזלטר במייל, דרך השתתפות ביריד פיזי-מקומי באזור מגורייך, יש מגוון דרכים וזה תלוי מה מתאים לך אישית.

הדבר החשוב ביותר הוא התועלת שתוכלי להציע למי שתיעזר בך:

מה ייצא לה מזה?

מה היא תרוויח מזה שתשלם לך?

ואיך התשלום שהיא תשלם לך יתגמד מול התוצאות הנהדרות שתוכלי לתת לה?

אלה השאלות שאת צריכה לענות עליהן מול עצמך,

ואז גם תוכלי להציע אותן לפונות אליך.


הדבר החשוב הוא שהפרסום שלך יסביר שאפשר לבדוק איך את ומה מרוויחים כשפונים אליך,

ואז, כל מי שזה יעניין אותה - תוכל לחפש עליך מידע כדי להכיר את הסגנון שלך ולהבין מה יש לך להציע.

בשביל זה צריך את תשתיות השיווק שהסברתי עליהן קודם.

אפשר, כמובן, גם להציג את התכנים בקו תוכן טלפוני/ מגזין דיגיטלי או כסדרת טורים במקומון מודפס.

שוב, תלוי מה מתאים לך יותר.

תצליחי המון!


ריקי קפלן, דסמנית

שיווק עם חפירות 

dasmanit.com


רוצה לקרוא בחינם סיפור קצר איך מקימים עסק מאפס? תלחצי פה

רוצה ב-69 שקלים ספר שהוא קורס לפתיחת עסק + מענה לשאלותיך מדי יום ראשון? 

לפרטים ולקריאת הפרק הראשון בחינם לחצי כאן



הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.