1 דקות קריאה
14 Feb
14Feb


שלום ריקי,

אני רוצה לכתוב פניה למעצבת גרפית שתעשה איתי שת"פ, ומה שניסחתי נשמע לי קצת מדי מלאכותי.  אם יש לך משהו להעיר או להאיר - אשמח.

הנה מה שכתבתי: שלום, קיבלתי את הפרטים שלך מ... והבנתי שאת מעצבת גרפית מוצלחת : ) 

לי קוראים … ורציתי להציע לך שת"פ. 

אני כותבת תוכן לבעלי עסקים, האם זה משהו שיכול לדבר אליך?



שלום לך, שמחה ששאלת, כי הנושא של הצעת שת"פ מוצלחת הוא כל כך פשוט, או שלא…

המציאות היא שהרבה מדי מסתבכים בדרך אליו. יש מרכיבים שאם הם קיימים בהצעה שלך - הצד השני ישמח לעשות איתך שת"פ, ואם לא? סביר להניח שאפילו תשובה לא מקבלים במקרים האלה. 

רגע לפני, בואי נבין למה צריך שת"פ בכלל?

שת"פ תמיד צריך להיות נוסחה של 1+1=3

כי אם לא מרוויחים כאן יותר מאשר הצעה בתשלום (פרסמי עלי ואשלם לך עמלה/אשלם על הפרסום) - אין עניין להיכנס לשת"פ, שהוא סוג של שידוך בין שני עסקים.

מהבחינה הזאת, שת"פ בין כותבת תוכן לבין מעצבת גרפית הוא דבר נהדר עם ערך מוסף.

במקום שהמעצבת הגרפית תחליט מה הטקסטים או תשאיר ללקוחות לשבור על זה את הראש לבד, היא יכולה להציע חבילה מושלמת, במקום שהלקוח יצטרך לפנות לשתי בעלות עסק בנפרד.

ככה גם במקום שכותבת התוכן תשאיר ללקוח להסתדר עם העיצוב או לחפש מי שתעצב, היא מראש סוגרת את הפינה ומספקת ללקוחות ערך מוסף: גם עיצוב טוב, גם תוכן טוב.

זו בדיוק הנוסחה המנצחת.
זה לא רק עיצוב + תוכן, יש כאן גם את החיסכון של כאב הראש ומניעת הפינישים שנופלים בין הכיסאות כשיש כמה בעלי מקצוע שמעורבים כל אחד בנפרד.

בעצם, זו תוצאה של משרד פרסום בטווח מחירים של מעצבת גרפית.

ומה חשוב שיהיה בכל שת"פ?

  1. תועלת ברורה ומוגדרת לכל צד ('שכל צד ירוויח 10% יותר' ולא 'שנרוויח יותר')
  2. תועלת ברורה ומוגדרת ללקוחות ('תוצאה של משרד פרסום בטווח מחירים של מעצבת גרפית')
  3. חלוקת עבודה מסודרת (למשל: למי משני העסקים מפנים את המתעניינים? מי עומד מול הלקוחות?)
  4. תהליך עבודה מפורט ומתומחר לכל מוצר (למשל תהליך עבודה על מודעה: המעצבת > הכותבת > המעצבת. 3 מודעות ב-1200 שקלים)
  5. שיווק ברור ומוסכם (איפה משווקים? מי קהל היעד?)
  6. הסכם כתוב מה הזכויות והחובות של כל צד (איך ייגבה הכסף? כמה כל אחת תקבל?)



בהצעת השת"פ שלך יש חלקים טובים וחלקים שחסרים, בואי נעבור עליהם לפי הסדר:

החלקים הטובים: 

  • התחלת בציון מי שהפנתה אותך אליה, וזה חשוב. הכי גרוע זאת פנייה אנונימית ממישהו לא מוכרת ולא ידועה. כשאת מציינת שהגעת בעקבות הפניה של מכרה - זאת התחלה מצוינת ויוצרת קרבה ורצון להקשיב מה בכלל רצית לומר.
  • כתבת מה שמך ומה רצית באופן כללי - שת"פ, וגם ציינת מה את עושה (כותבת תוכן) ולמי (לבעלי עסקים). לפעמים אנשים מציעים שת"פ כל כך אנמי ואנונימי, שאני מסתכלת מהצד ותוהה למה הם הציעו אותה בכלל. חשוב שהצד השני יבין מי את, מה את עושה ולמי את פונה, כדי לדעת אם יש על מה לדבר.


ועכשיו, אחרי שברור לנו שיש חלקים טובים בהצעה שלך, בואי נשלים מה שחסר כדי שבאמת לצד השני יתחשק לענות לך.

החלקים החסרים: 

בגדול, רוב הצעות השת"פ מגיעות בצורה של חתול בשק. לא ברור לצד השני מה כוללת ההצעה ולמה להיענות לה בכלל. לכל בן אדם בריא בנפשו יש מנגנון אוטומטי ששואל מול כל הצעה: מה ייצא לי מזה? כל עוד לא נתת מענה לשאלה הבסיסית הזאת - שום דבר לא יתקדם.

זה אומר שהחלקים שצריך להוסיף להצעה הם התשובות לשאלות הללו:

מה כולל השת"פ המוצע? 

תני קצת פרטים בסיסיים על ההצעה: 

כתיבת תוכן לאתרים או כתיבת מיילים? 

מודעות לעיתון או כתבות?

מה את תעשי?

מה היא תעשה?

מי תביא לקוחות למי?

מי תגבה את התשלום, כמה ואיך?

מה יהיה סדר העניינים מבחינת הפעילות?

מי קהל היעד האידיאלי לשת"פ הזה?

איך תגיעו אליו?

ועוד המלצה חמה שלי  - תציעי לה כבונוס, שתכתבי על שיתוף הפעולה הזה באתר windo - פרויקט של תמך שמיועד לעודד שת"פים. בסוף עמוד הבית יש שם מקום מיוחד לדווח על שת"פים (תראי שם לחצן: ספרי על השת"פ שלך), מה שנותן חשיפה מיוחדת לשני העסקים העושים שיתוף פעולה. ככה תרוויחי מכל הצדדים.

הצלחות!


ריקי קפלן, דסמנית

שיווק עם חפירות 

dasmanit.com 



הספר 'מאפס לאלף' הוא סיפור מרתק וכעין מיני-קורס על פתיחת עסק תוך 5 ימים.

לפרטים ולקריאת הפרק הראשון בחינם לחצי כאן

רוצה לשלוח שאלה למדור 'עסק שעובד'? לחצי כאן


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.