1 דקות קריאה
20 Oct
20Oct

שושנה אפלגרד ראתה ניסים בבית שלה, אחרי ששינתה את התזונה לבריאה באמת.

רק אחר כך היא הבינה שזה לא נס אלא תגובה טבעית לגוף כשנותנים לו את מה שהוא צריך.

הנס הזה בער בתוכה והיא החליטה שהיא חייבת לחלוק אותו עם אנשים אחרים.

ככה נולד "דור בריא".


נעים מאד: ) ספרי לנו קצת על עצמך.

"אני נשואה, אמא ל - 9 ילדים בלע"ר וסבתא ל - 4 נכדים מתוקים. גרה באשדוד, ומפתחת את שיטת 'דור בריא' למניעה וריפוי מחלות במשפחה, שיטה שמאפשרת לכל משפחה לחיות חיים רגועים בלי מחלות ובעיות בריאותיות".

איך הגעת לתחום?

"במשך שנים ניסיתי למצוא פתרון אמיתי לבעיות בריאות שחגגו אצלינו. כשהרפואה המודרנית לא הציעה לי פתרון הולם, פניתי לריפוי הטבעי ושם ראיתי תוצאות. לפני כ - 10 שנים עברתי טלטלה בריאותית עם אחד מילדי, שגרמה לי לצאת למחקר נוקב וחסר פשרות, ולברר האם אנחנו אמורים להיות בריאים או שנגזר עלינו לחיות בהשלמה עם החולי שחוגג במשך שנים.

למדתי לימודי רפואה ובריאות במרכזים המובילים בתחום הריפוי הטבעי, במסגרת הלימודים מהר מאוד הבנתי איך חיינו אמורים להראות והבנתי מה הסיבה לכל הבעיות והמחלות שפוגשות את כולנו במוקדם או במאוחר, לצערנו.

שיניתי את אורח החיים שלי מ"בריא" לבריא באמת, וה"נס" הגיע: התפטרנו כמעט מכל הבעיות שסבלנו מהם. היום אני מבינה שהנס הוא טבעי.
היה חשוב לי שכל המשפחה תצטרף למעגל הזה, ולכן שיניתי בהדרגה ובצורה נעימה, ללא כפיה, את התזונה והרגלי החיים בבית שלי, בלי להיכנס לקיצוניות. כשראיתי מה השיטה הזו מחוללת בחיים שלי, הבנתי שחשוב שאני אפיץ את הדרך שלי הלאה, וכך נוצרה שיטת 'דור בריא'".

והילדים שלך? מעדיפים חסה בתור ממתק? ולא מבקשים אף פעם ג'לים צבעוניים ומושכים?

"ממש לא, בנוסף למגוון הסלטים שהילדים אוכלים, ואגב אני לא מוותרת על סלט יומי בארוחת צהריים, הם בשום אופן לא מוותרים על הממתקים והחטיפים - רק שהם מקבלים אותם בגירסה בריאה ופחות מזיקה. הילדים שלי למדו להבחין בין מזיק ומסוכן, ללא בריא, וזה הבדל עצום.  

החמצוצים, הגומיות וכל המרעין בישין מהקטגוריה הזו - זה רעל מסוכן שמפורר את הגוף ופוגע בו, ואני לא מגזימה, ולכן לימדתי את הילדים כמה הם מסוכנים ומקומם בפח האשפה. ילד לא רוצה בשום אופן לפגוע בעצמו והם מרצון ובשמחה זורקים לפח ואני מחליפה להם בממתק פחות מזיק/ פרס או כסף (שמעתי ממקור ראשון שבעל המפעל של סוכריות ג'לי התבטא שלילדים שלו הוא לא נותן את הממתקים שהוא מייצר מכיוון שהוא יודע כמה הם מסוכנים ומזיקים. אז למה הילדים שלנו הם הקרבן?)"

בכמה מילים, איך את מגדירה את מה שאת עושה?

"אני מומחית לתזונה יוצרת בריאות ומלווה תהליכי מניעה וריפוי מחלות".

ובשטח, מה זה אומר?

"בפועל זה מתחלק לשני ערוצים: בקליניקה או בקורסים.
מגיעים אלי אנשים שסובלים מגוון בעיות בריאותיות קלות, בינוניות או קשות ויחד אנחנו בונים להם מתווה ודרך כיצד להתרפא בצורה טבעית ללא כדורים, תכשירים או כימיקלים שמשתיקים את הכאב אבל מפוררים לנו את הגוף מבפנים.

הערוץ השני זה מניעת מחלות: אני מלמדת בפרוטרוט איך נכון לחיות כדי למנוע מחלות שעלולות להגיע כתוצאה מצורת חיים שגויה".

מהי תחושת השליחות בעבודה שלך? מה דוחף אותך מהמיטה בבוקר?

"קודם כל, אני קמה די מהר, כי אני הולכת לישון מוקדם : )
אבל לשאלתך, תחושת השליחות שלי והדחף הפנימי שמניע אותי זו הידיעה שלכל אדם יש את הזכות והיכולת לחיות בבריאות מיטבית וליהנות מחיים רגועים ללא מחלות ובעיות בריאותיות, אם רק נחיה כמו שצריך.

המפגש שלי עם אין סוף מקרי ריפוי שאני עומדת מאחוריהם בס"ד, גורם לי להמשיך במשימה ולהביא את בשורת הבריאות לכל בית בארץ ובעולם".

איך נראה אצלך סדר יום?

"אני קמה מלאת אנרגיה ומרץ - מה שלא היה בעבר ויש עוד כמה עוגנים שמכוונים אותי במשך היום:
1. בוקר תמיד מתחיל עם שתי כוסות מים ולפעמים גם מיץ לימון סחוט טרי
2. פירות בבוקר לי ולילדים - מומלץ לפתוח את היום עם פירות על קיבה ריקה
3.פעילות גופנית (משתדלת למרות שקשה לי להתמיד).
4. ולעבודה... לא לפני שאני יודעת מה נאכל לצהריים, אני כמעט אף פעם לא מוותרת על ארוחות מזינות וגם בזמני לחץ אני מכינה מזון מהיר ולא מזיק".

מזון מהיר ולא מזיק? יש חיה כזאת?

"כן בהחלט, אמנם לא תמיד קנוי, אך ניתן להכינו בתהליך קצר כמו לדוגמא: פסטה מוקרמת מרכיבים בריאים, או טוסטים מהממים מרכיבים בריאים. צ'יפס שמכינים בתנור בכמה דקות, מרקים מהירים של כמה דקות. יש אינספור רעיונות רק שצריך להיכנס לעולם הזה של מעבר לנקניקיות והשניצל תירס (שמומלץ מאד לבדוק מה יש בתוכם...) גם בקנוי יש פחות גרועים ומזיקים צריך ללמוד ולהכיר".

עצרתי אותך באמצע תיאור סדר היום...

"5. אני מקפידה לסיים את העבודה לפחות חצי שעה לפני שהילדים חוזרים כדי שאספיק להכין ארוחה מזינה.
6.אני אוכלת הרבה פירות כל יום.
7.מקפידה למרות העומס בעבודה למצוא את האיזון ולתת את הזמן למשפחה.
8. אני לא אוכלת בלילה ואם אני מאוד רעבה אני לוקחת פרי.
9.מקפידה מאוד על שינה מוקדמת בעיקר לילדים וגם לי - אחד הדברים הקריטיים ביותר".

מה פירוש שינה מוקדמת בשבילך? ולילדים?

"בשבילי מ - 10 בלילה, ולא יאוחר מ - 12 זה עדיין בגדר הסביר, אני מקפידה לפחות פעמיים בשבוע ללכת לישון ממש מוקדם ב - 9 - 10. 

לילדים: לקטנים ממש השינה בשעה 6 - 7, ליותר גדולים 8 - 9 כמובן שזה תלוי בגיל מאוד. הכנסנו את המודעות לשינה מוקדמת כחלק אינטגרלי מהבריאות וההצלחה במשימות החיים, וזו בהחלט עבודה יומית לזרז אותם לשינה".

על אלו פרויקטים את עובדת עכשיו?

"הפרויקט התמידי שלי הוא להפיץ את בשורת הבריאות ולהגדיל את מעגל הבריאים בעם, ובזה אני עוסקת באופן תמידי דרך ההדרכות שאני מעבירה. כרגע אני משיקה מפגש זום שבו אסביר כיצד אנחנו במו ידינו יכולים להתרפא ממחלות ולמנוע אותם מבעוד מועד.

במפגש הזה אארח את תלמידתי ריקי קשאני - שף קונדיטורית ומומחית לעיצוב קולינרי שתספר ותשתף מה גרם לה לעשות מעבר לאורח חיים בריא למרות העיסוק שלה ובנוסף תדגים מתכוני "גורמה בריא".

גורמה בריא? וגם טעים?

"כן, ריקי שף קונדיטורית אלופה, והיא באמת עשתה שינוי משמעותי".

ספרי קצת על פרויקטים שלך בעבר.

"כשגיליתי עד כמה יכולת ושליטה יש לנו במניעת וריפוי המחלות הפקתי סרט הסברה שמסכם את המחקר שלי על כל נושא הבריאות שלנו, הסרט ב"ה מכה גלים כל פעם מחדש.

וכמובן פיתוח השיטה שלי, שמטפלת בכל סוגיות הבריאות שכל משפחה ממוצעת נפגשת בהן בזמננו, ומקנה את המידע המדויק והמקיף כיצד לחיות נכון בלי לפתח מחלות ומעבר לכך, למנוע אותם.

פיתחתי גם את סדרת המתכונים "גורמה בריא" - קשת של מתכונים טעימים יפים, מעוצבים ו 100% בריאים, המקיפים את כל סוגי המנות במטבח כך שלכל מנה שתרצי יש תחליף בריא וסופר טעים החל ממנות ראשונות וכלה בממתקים וקינוחים".

מה פירוש מאה אחוז בריא? איך יכול להיות מנה אחרונה גם מאה אחוז בריאה, וגם טעימה. זה נשמע אוקסימורון.

"יש לי מתכון משגע לסופלה מאה אחוז בריא, שמוגש עם סירופ שוקולד חם ובריא ופרחי גלידה צבעוניים מאה אחוז בריאים מפירות בלבד וחלב צמחי. 

עם יד על הלב, באלבום המתכונים שפיתחתי בסייעתא דשמייא כל המתכונים הינם בגירסה בריאה לחלוטין. כמובן שחלקם עם הסתייגות לאלו שכבר סובלים מסכרת או מצליאק, אבל עדיין לכולם יש שפע של אוכל, סליחה, מזון טעים ומשובח. באירוע שאני מפיקה כרגע, ריקי קשאני תדגים מנות משגעות ובריאות".

ספרי על נקודת שיא.

"כל סיפור של ריפוי שעובר דרכי, מבחינתי הוא נקודת שיא. אין לי שמחה והתרגשות גדולה מזו שבני אדם מצליחים להתרפא בצורה נכונה ללא תרופות וחומרים מזיקים".

יש לי שאלה. אנשים גם ממשיכים עם התזונה הבריאה לתקופה ארוכה? לשנים? מכירה הרבה שעשו שינויים תזונתיים מפליגים בתקופות שונות בחיים, ואפילו סיפרו על השינוי בעיניים נוצצות. בפועל, אחרי כמה חודשים או שנה, שנתיים לא נשאר זכר מהשינוי הבומבסטי.

"זה בדיוק מה שמבדיל את 'דור בריא' משאר השיטות שמסתובבות. זו לא יכולה להיות תכנית זמנית שאחריה חוזרים לבור השחור. הידע שנטמע בעצמות הופך למודעות, וגם אם יש התרופפות אחרי התכנית זה נהפך לחלק מהחיים, כמובן שההתקדמות והשינוי הוא תהליך. 

יש לנו תלמידות שלמדו לפני שש שנים והן עדיין בתוך זה ולא מתכוננות ללכת לשום מקום אחר. הן זוכרות כמה הן הרגישו רע בעבר, ואיך הן מרגישות היום בחיים הבריאים באמת".

ספרי על נקודת שפל אצלך.

"לראות אנשים שסובלים רק בגלל חוסר ידע ומודעות - והאמת שרוב הסבל שיש היום ממחלות הוא רק מתוצאה של חוסר ידע. למרות שכולנו בטוחים שאנחנו מבינים גדולים בבריאות, המידע הבריאותי שמסתובב היום לקוי, חסר, חלקי ומגמתי, ובהרבה מקרים ממומן על ידי תאגידי מזון או תרופות, ולכן התוצאות בשטח זה עיוותים בידע, ומחלות. כל פעם שאני שומעת על ילד או מבוגר שחלה זה גורם לי חלישות הדעת".

מה את הכי אוהבת לעשות בעסק שלך?

"להביא אישה עם סבל של חולי ובעיות בריאותיות למצב של ריפוי ובריאות מיטבית וברוך השם זה קורה המון".

מה את לא אוהבת לעשות?

"כל התחומים מהצד, שנדרשים מכל בעלת עסק: בירוקרטיה, כספים, ניהול עסקי ועוד, אבל ההכרח לא יגונה..."

איפה רכשת את הידע שלך?

"את הידע שלי רכשתי במקומות המובילים בתחום הריפוי הטבעי: מכללת מעיינות, מכללת אילמה, על בסיס העקרונות של ד"ר קמפבל, הרברט שלטון, יצחק בן אורי ועוד".

במה עסקת לפני?

"הייתי מורה לכיתה א' ולימדתי את יסודות הקריאה והיום אני מורה לנשים ואימהות ומלמדת את יסודות וכללי הבריאות. שניהם חשובים ויקרים בעיני : )".

למה עברת למקצוע הנוכחי שלך?

"שאלה חשובה מבחינתי. למרות שהייתה לי משרה מלאה של 24 שעות תקן, משהו נדיר גם בימים ההם, כשנולד ילדי השלישי הבנתי באופן מאוד ברור וחד משמעי שאני מפסיקה את העבודה הזו ומחפשת עבודה שמתאימה לתנאי החיים שלי כאמא לילדים. אני זו שאמורה לגדל אותם, בצורה שמתאימה לי.

בד בבד, כמו שסיפרתי, התגבשה אצלינו בבית הדרך הבריאה לחיים, והבנתי שזאת השליחות שלי: לאפשר לאנשים לחיות את החיים שלהם הכי טוב שאפשר ולממש את היכולות שלהם בצורה המקסימלית".

אלו נקודות באופי שלך עוזרות לך בעיסוק שלך?

"הנקודה העיקרית היא נקודת האמת. אני לא מתפשרת על האמת האבסולוטית בכל עניין, וגם כאן חקרתי המון עד שהגעתי לנקודת האמת בנוגע לבריאות ולחולי.

הייתי חייבת לפצח מה הגורם למחלות ולא הסתפקתי בסוג הבריאות המודרני שמלווה בתרופות, ניתוחים, ואיכות חיים ירודה, וכשגיליתי מהי הדרך הנכונה אני הולכת איתה בצורה מלאה בלי להתפשר.

אין אצלינו חומרים מזיקים ומסוכנים גם לא בשבת וגם לא לאורחים. כללי ה"ונשמרתם" תקפים תמיד! נקודה נוספת באופי שלי זה האהבה למטבח, לבישולים לאפיה, ולאוכל. תמיד נמשכתי לאוכל טעים ויפה ואהבתי להשקיע בתחום, את כל הידע והיכולות הקולינריות ניתבתי למקום של הקולינריה הבריאה ופיתחתי מנות בריאות, טעימות, מפנקות ומנצחות".

אין אצלכם בכלל חומרים מזיקים? מה עושים כשילד מביא ממתק מ'אבא של שבת'?

"95% על טהרת הבריאות, 5% לא ממש בריאים. מסוכנים ומזיקים מאוד -לא בבית ספרינו. זה לדעת לשלב את החיים הבריאים גם בעולם המודרני והמתועש בשמחה ובחויה, אציין שזה תהליך וכל הזמן מתקדמים איתו, זה לא קורה ביום אחד וגם אסור שיקרה. אנחנו לומדים בדיוק איך לעשות את זה".

ספרי על רגע מרגש שחווית בעבודה.

"אחת התלמידות שלי הגיעה לתכנית במצב בריאותי מאוד ירוד, כשהיא לוקחת מידי יום 14 סוגי כדורים (!! הרבה מהם ניתנו לה "ליתר ביטחון"). היא עברה אצלי בס"ד תהליך ריפוי מרתק ומרגש, ולאחר שלושה חודשים היא סיפרה לי בהתרגשות שהורידו לה את כל הכדורים מלבד כדור אחד לסכרת, ואחרי חודש היא עידכנה אותי שהסוכר שלה מאוזן לגמרי וגם את הכדור הזה היא תוריד בקרוב (חשוב לי להדגיש: כמובן לאחר התייעצות עם הרופא!) ההתרגשות שלי לא מתכהה למרות שאני מלווה אין ספור סיפורי ריפוי מופלאים כאלו".

רגע שבו הופתעת

"כשגיליתי שרכיבים רבים שנמצאים בתפריט השוטף שלנו הינם מזיקים ומסוכנים לבריאות, ובכל זאת הם באישור משרד הבריאות.
וגם כשראיתי שאנשים רבים לא מקשרים בין המחלות לבין התזונה בזמן שיש קשר ישיר וברור, שבין אלו שמצביעים עליו באופן ברור זה הרמב"ם למשל".

רגע משעשע?

"שכל אחת שנחשפה לתכנים שלי במסגרת שירות שנזקקתי לו, כמו גרפיקאית, עריכת סרטים, קופירייטינג, יועצות וכו', הן הבינו שזו האמת ואי אפשר לברוח ממנה, ועשו את השינוי לחיים בריאים באמת. היום אני מזהירה כל אחת שמתחילה לעבוד איתי שתיקח בחשבון מעבר לאורח חיים בריא ; )".

אם כך, שווה לעבוד איתך... שתפי אותנו בשלושה טיפים על הדרך.

"1. לפתוח את היום בשתי כוסות מים.
2. מומלץ מאד לאכול כל יום שלושה - ארבעה פירות עדיף, למי שמתאים, לארוחת בוקר.
3. להשתדל לסיים את האכילה היומית שלך בשש בערב, הכי מאוחר עד שמונה, ולהתחיל אותה למחרת בסביבות עשר בבוקר. אשמח להתעדכן בבעיות שיסתדרו לך!
ויש עוד טיפ חשוב ומשמעותי: אם כואב לך משהו (או לילד), תבדקי מה עשית לא נכון בתחומי האכילה/ השינה/ סטרס. כאב לא קורה סתם לכל חולי יש סיבה, אנחנו צריכים לזהות אותו  והריפוי יבוא".

ומילה לסיום...

"חשוב לי שכל אישה תפנים את העובדה שהבריאות היא חוק בטבע. להיות בריאים זה המצב הנורמלי והטבעי, והחולי הוא הפרה של הטבע. כשיש מחלה זה איתות שמשהו לא נכון בהתנהלות שלנו כרגע, וכשנתנהל נכון יגיע הריפוי. 

בנוסף, שכל אחת תדע שאפשר לגדל משפחה בריאה, כן, כזאת שכולם מגדול ועד קטן הם חלק ממעגל הבריאות המשפחתי, יודעים להתנהל בבריאות גם לא ליד הסינר של אמא. בוחרים לעצמם מזון מזין ולא מזיק, יודעים לשמור על עצמם ולא להיסחף לאכילות חברתיות, וגם זורקים לפח את הממתקים המזיקים והמסוכנים. זה אפשרי. באחריות".



רוצה לשמוע עוד?

להרשמה למפגש הזום הקרוב עם שושנה אפלגרד (כולל הדגמה של בישול בריא עם השף קונדטורית ריקי קשאני) לחצי כאן. 


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.