2 דקות קריאה
07 Feb
07Feb


אם יש לכן ילדים בוגרים בבית או נערות סמינר, אתן כבר יודעות ש"משעמם לי" מזמן איננו נחלתם הבלעדית של קטנטנים.
אצל הגדולים, הניסוח רק משתנה ל: "מה יש לאכול", "מה לעשות עכשיו" או: "אני הולכת לישון"...
אז תגידו, באמת, מה עם תעסוקה לגדולים?
לרחלי גוטליב יש פתרון, הלהיט מארצות הברית: המיניאטורה.

רחלי, איך הגעת למיניאטורה?
"לפני כמה שנים חברה קנתה לי ליום הולדת מתנה: "מיניאטורה". האמת שבעלי היה הראשון שהתלהב ויצר אותה, ומאז זה התחביב שלו, למרות שבתור מטפל רגשי הוא עסוק מאוד, הוא מפנה לעצמו זמן מיוחד להרפיה ושחרור בהרכבת המיניאטורות.
לפני כשנה, מיד כשהתחילה תקופת הקורונה פנו אלי שכנות, משפחה וחברות בבקשה נואשת לתעסוקה חיובית לשכבת גיל שאין לה מענה, הנערים והנערות, הבחורים והבחורות.
מאז התחלנו למכור את המיניאטורה טיפין טיפין, התגובות הנלהבות הבהירו לנו חד משמעית שיש ציבור ענק שמחכה בכליון עיניים לתעסוקה מושלמת שכזאת לגילאים הגדולים יותר. מאז התחלנו להביא מגוון דגמים למתחילים ולמתקדמים".


מה בדיוק עושים במיניאטורה?
"המיניאטורה מגיעה בתור לוח דק של מתכת ישרה, חתוכה בלייזר באופן מדויק המדמה את הפריט המציאותי באופן מאוד מוחשי, כך שכיף ונותן סיפוק לבנות וליצור אותה. לערכה מצורף תרשים עם הוראות פשוטות ומובנות, כל אחד יכול.
היתרון האדיר הוא, שזה מצוין לנשים שנרתעות בתוך הבלאגן של הילדים שבבית, להוציא עוד צבעי מים, ניירות שמתפזרים בכל הבית, או במקרה הגרוע יהלומים קטנים שנכנסים לכל חור… את המיניאטורה יוצרים בלי דבק, בלי מספריים, בלי לכלוך! ועוד יתרון גדול:
מתארת לעצמי שגם הבית שלכן עמוס ביצירות של הילדים שאין איפה לשים אותם, וצריך להעלים אותם בכאב לב בפח בלי שהם שמים לב… אבל המיניאטורה מושלמת לקישוט נוי בסלון! לויטרינה, למדף או לכל מקום מכובד אחר. זה לא כמו יצירה שמשקיעים בה המון ומחפשים איפה לתקוע אותה, זה לא פאזל ששוכב מתחת למזרן עד שיש זמן וכסף למסגר אותו ואז מחפשים קיר פנוי בשבילו, או שנאבד חלק והפאזל לפח… זה פשוט מאוד כיף ומכבד לנוי של הבית".
באמת, המיניאטורה יכולה לעמוד בויטרינה?
"בהחלט. בתחילה כשהראיתי לחברות את הויטרינה שלי הן היו בטוחות שהמוצר קנוי, הן לא האמינו שיצרנו את זה בעצמנו. המיניאטורה משתלבת מקסים עם כלי הכסף.
ושוב, היתרון המרכזי הוא שזה מעסיק את החברה לשעות ארוכות של הרפיה, בהתעסקות עם מוצר מועיל וחוויתי. בטח לבנות העשרה שלנו שכבר שוחחו עם כל החברות, וכבר לא מסוגלות להקשיב לעוד דקה של שיעור בטלפון…"
מה התגובות של האנשים?
"התגובות מדהימות. זה פשוט ממלא צורך של אנשים בתקופה הזאת. משתפת אותך בתגובות שקיבלתי, הנה מה שכתבה לי אמא אחת: "בסגר האחרון כבר התארגנו בתעסוקה לקטנים עם מלאי של יצירות משחקים והפעלות, רק לבחור ישיבה שחזר הביתה לא הצלחתי לעזור בין ים המטלות. יצירת המיניאטורה הגיעה בדיוק בזמן, תעסוקה שקטה ונעימה, מצד אחד מושכת ונותנת סיפוק, מצד שני מרגיעה ונותנת מרץ לחזור ללימוד. הויטרינה היתה רווח משני… לא פלא שלמחרת הזמנתי עוד, הפעם גם בשבילי…"


בחורת סמינר אחת כתבה לי:
"בין כל הבלאגן מסביב מצאתי לי פינה קטנה ושקעתי ביצירת המיניאטורה. ההוראות הברורות והחלקים הקטנים לא תפסו שטח בבית הקטן… עם סיום המיניאטורה כשהסמקתי מרוב מחמאות, הרגשתי רעננה ועליזה לחזור למטלות הלימודיות, אגב, פעם ראשונה שבגאווה הנחתי בויטרינה את מעשה ידי להתפאר!"
אברך צעיר כתב לנו:
"אני מאוד אוהב אומנות, ויצרתי הרבה דברי נוי ואומנות, כשראיתי את המוצר הוא היה נראה לי פשוט מדי, ובכל זאת לאחר שמיציתי את כל סוגי היצירות שיש, החלטתי לנסות.
לראשונה מזה שנים שאשתי התלהבה כל כך והיתה שותפה יחד איתי ליצירה, שעות של חוויה משותפת, והרפיה מקשרת. והתוצר מפאר לנו יותר מכל... תודה. עזרתם לנו!"
אתם מוכרים גם למוסדות?
"האמת שכבר פנו אלי ממוסדות. מנהלות ורכזות שחיפשו תעסוקה לבנות, שישארו בבית בימים המאתגרים האלו ולא ימצאו סיבה להתגלש לרחוב. מנהלות שהזמינו פעם אחת, הזמינו אחר כך שוב. המיניאטורה פשוט נתנה להן מענה, הן כסדנת אמנות לבנות, הן כתעסוקה לתלמידות שנכפה עליהן סגר/ בידוד, והן כחלק מהווי חברתי והפעלה יצירתית בזמן מאתגר שכזה.
 אחת הרכזות כתבה לי: "הפעם הזאת ידעתי שכל שקל שווה את ההשקעה, חוויית הבנות היתה מובטחת מראש, ואכן לא התאכזבתי!"


רוצה להתרשם מתמונות? 

לחצי כאן וקבלי את קטלוג "דגמים הנבחרים" המדהים,

עם דגמים נבחרים למתחילים ולמתקדמים - כל אחד יכול!


רוצה להבין איך עובד התהליך? 

במיוחד בשבילך הפקנו סירטון מדהים כדי לאפשר לך לטעום את חוויית היצירה.

הסרטון מצורף כאן להנאתך.

חסום לך? לחצי כאן.


וזה לא הכל... בלחיצה כאן 

את נרשמת להגרלה הגדולה שלנו,

על ערכה מושלמת של מיניאטורות שתפארנה לך את הויטרינה!


פרסומת 

יש לנו נקודות מכירה כמעט בכל הארץ, וגם שירות משלוחים ממש לכל הארץ. 

פני אלינו במייל חוזר או התקשרו: 05331-444-71 

והתעסוקה המושלמת - בדרך אליך!

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.