6 דקות קריאה
21 Feb
21Feb

משלוחי מנות. כשאני הייתי ילדה רוב משלוחי המנות כללו סלסלה (מאוחר יותר נכנסו גם שקית נייר יפות) מלאה בשלל מצרכים טובים (או שלא).

מאז ועד היום הרבה ידיים החליפו משלוחי מנות ביניהן, כך שכמעט קשה למצוא היום משלוח מנות שמכיל רק שקית נייר מלאה במצרכים. בדרך כלל נראה משהו אפוי/ מבושל, וגם אם לא - יהיה רעיון מאחורי המשלוח.

יש כאלו שמתמלאות באנרגיה לקראת האתגר של משלוחי מנות יצירתיים, ויש כאלו שרק מחכות שפורים יעבור...

לשני הסוגים גייסנו פה שלל רעיונות ברמת מורכבות שונה, ובסגנונות עיצוב שונים. חלקם מתאימים לכולן, וחלקם לתחפושות שונות, או שתמצאו בשבילם את האיחול המתאים.

ארזנו את הכל בצלופן יפה, נשלח באהבה : )



הפרקטי -  

טעים ותמיד רלוונטי. משלוח מנות שמורכב מקופסאות סלטים/ מטבלים ולחמנייה (מאפה בית?). ארוז בקלות, זול, ומתאים להכנה מראש והקפאה. השנה רלוונטי במיוחד בגלל הסמיכות של פורים לשבת. מקור.

המרענן  - 

תמיד כיף לקבל על הבוקר: צנצנת קטנה עם חלב/ יוגורט בייתי ומעליה כמה עוגיות. בגודל הזה מצוין לחברים של הילדים, לשכנים עדיף להחליף לקנקן גדול יותר, מקור.


המפנק -  

כולם יברכו אותך אם תשלחי להם על הבוקר משלוח מנות כזה: באגט ביתי או קנוי, ומעליו צנצנת פסטו עסיסי, ארוז במגע ביתי חמים ומפנק, מקור.      


הטבעי - 

כמה פשוט וקל, ככה יפה. אין כמו צבע ירוק מהטבע. תפוחי גרנד עסיסיים וגדולים, ובקבוק תואם, יצא יופי של משלוח. אפשר להמיר לשלושה תפוזים כתומים ובקבוק עם נגיעות כתומות,

הצבעוני - 

קל, צבעוני וחמוד, לא בטוח שזול. קופסות מלאות בסוגי סוכריות/ פיצוחים ועוד, מונחות אחת על השניה עם סרט ואיחול תואם. כמו המשלוח הקודם, תוכלו לארוז אותו שבועיים קודם ולשכוח ממנו. מקור.

המפרגן - 

הרעיון הבא אמנם יועד למשלוח שנה טובה, אבל בקלות תוכלו להחליף אותו למשלוח מנות אם תורידו את המילה 'שנה' ותישארו רק עם 'שפע' 'בריאות' וכו'. אפשר גם לוותר על הקופסא ולארוז את המבחנות בצלופן, מקור.

המפתיע - 

קל להכנה, אבל ממש אלגנטי. כל מה שצריך זה כעכים גדולים, שני סוגי ציפויים - חום ולבן, וגיוונים בסוכריות ובסוגי הקישוט. גם שתי ידיים שמאליות יוכלו להפיק דבר מרהיב כזה, מקור.

החסכוני 

גם לכן מפריע מחירי הקופסאות היקרים? מי שכמות משלוחי המנות שלה עוברת העשרים משלוחים, וגם פחות מזה, בטח תוהה איך אפשר להוזיל את עלות כלי האחסון. הנה "כלי" חמוד וקל בייצור בייתי, וכולו מצלחת נייר פשוטה, מקור.


הירוק - 

עוד אחד ששומר על איכות הסביבה... המשלוח הבא עשוי מקופסת שימורים בגדלים שונים. את הקופסא פותחים עם פותחן ייחודי שלא משאיר זיזים שעלולים לפצוע (או עם פותחן רגיל ופס דבק חם על שפת הקופסה), עוטפים בנייר יפה, על המכסה מדביקים כפתור או כל פריט מתאים שיכול לשמש כידית לקופסה - וקיבלנו קופסה מזמינה שרק מחכה לעוגיות ביתיות בתוכה, מקור.

עוד אחד מאותו מקור (דנה ישראלי המומחית לעיצוב וDIY), כאן מדובר בקופסה גדולה יותר מלאה בפירות ובקבוק יין טוב, מקור.

המפדבק 

רעיון שמתאים למטפלת, מורה וכל מי שמגיע לו הערכה אמיתית, מקור.

המפדבק 2 - 

אם יש לכם מטפלת שעוזרת לכם לישון בלילה, זה מה שתשלחו לה, מקור. (למרות שבינינו, עובדי הוראה ומטפלות הכי שמחים לקבל זיכוי בחנות טובה).

הרלוונטי - 

השנה, שנת שמיטה, אין מתאים יותר ממשלוח מנות משאר ירקות. ירקות בצורתם הגולמית, או בפשטידות ועוד. כמובן אל תשכחו לכתוב לאיזו קטגוריה משתייכים הירקות. 

הנה אחד שמורכב מירקות ארוזים על מגש יפה, עם כיתוב מוצלח בסגנון: "שבת לד'", "ובשביעי תשבות" שיכול לחבר גם את השבת שסמוכה לפורים - תהיו עוד יותר רלוונטיים, מקור.

הבריא - 

עוד אחד שמתאים לשנת שמיטה - צבעוני, חי, ישר מהשדה, מקור.

השבתי - 

"סל מצרכים" לשבת. מתאים וודאי לירושלמים עם פורים בשישי, אבל בהחלט גם לפרוזים עם פורים ביום חמישי.  אין כמו לקבל בסופ"ש עמוס שכזה חלה וסלטים טריים לשבת. מקור.


המאורגן - 

הנה אחת שלקחה את משלוח המנות שלה ממש לרשימת קניות לשבת. עם חלות, מיץ ענבים קטן, סלטים, פיצוחים ועוד - והידידים שלכם יהיו (כמעט) מוכנים לשבת, מקור.

האמנותי - 

משלוח מנות מרהיב שמתאים לתחפושת של ציירת או לאיחול תואם (פורים מצוייר?), מקור.

אותו רעיון רק עם ביצוע פשוט וקל יותר, הבסיס הוא כדורי שוקולד וסוכריות צבעוניות. 

הסיני - 

מי רוצה סושי? משלוח מנות שמותאם לתחפושת של סינית, ובכלל לתחפושות עמים, מקור.

המ...שמח - 

מ...שלוח מ...נות לתחפושת של כבשה, או למי שרוצה לאחל פורים שמ....ח, מקור.

המתוק - 

אם יש לכן דבורה בפורים הזה, או שאתם רוצים לאחל פורים דבש, תוכלו לקבל השראה מהמשלוח הבא, מקור.

המפליג - 

משלוח מנות למשפחה של מלחים, או לאיחול של פורים סוער : ) מקור.

הרפואי - 

לתחפושת של רופא/ אחות, הנה אחד שיעזור למטופלים: מבחנות, תרופות, ושאר תרופות (מלאות ברעל...) מקור.


משלוחי מנות לילדים 

אפשר כמובן לקחת שקית צלופן ולמלא אותה בממתקים, והמומלץ: למלא את משלוחי המנות שנשלחים אחרונים בממתקים שהילדים כבר קיבלו, כך הם לא יישארו עם מלאי גדול מדי של ממתקים הורסי שיניים ובריאות.

אבל לילדות (ולילדים) הגדולות שחשוב להם להשקיע, הנה כמה רעיונות קלים וכיפיים.


הקפוא - 

 גביעי גלידה עם קצפת למעלה עטופים בצלופן או פשוט יותר: גביעי גלידה עם עוגיות מלמעלה, מקור.

המתפרפר - 
מתאים לתחפושת של פרפר, מוכרת פרחים וכל מה ששייך לטבע, ובעצם לכל מי שרוצה משלוח חמוד ומשמח, מקור.


פורים שמח ויצירתי!


והנה עוד כמה רעיונות טובים שעלו פה בשנים קודמות: 

קסם של משלוח, ראיון ורעיונות עם רחלי מ - MAPLE

משלוחי מנות קלים לרגע האחרון

משלוח מנות פרחוני

משלוח מנות בסימן תכלת מרדכי, ורעיון פשוט לחברים של הילדים

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.