1 דקות קריאה
22 Jan
22Jan

גם אתן לחוצות מהמחלות שמרחפות באוויר? גם אתן מתלבטות בסוגיית חיסון השפעת?

גם אם חיסנתן וגם אם לא, יש דבר שאנחנו וודאי יכולות לעשות:

לחזק אותם מבפנים, לעזור למערכת החיסונית לעשות את התפקיד שלה בצורה הטובה ביותר ולדאוג לבריאות באופן כללי.

לחיים בריאים יותר!


רחלי הלוי, מאמנת לתזונה בריאה נותנת לנו טיפים ועצות חכמות כדי לעבור את החורף בשלום.

  1. שתייה מרובה: בחורף לא שותים מספיק, יש פחות תחושה של צימאון אבל הגוף מאבד 1.7 ליטר נוזלים ביום, אז לפחות נדאג להכניס את מה שהגוף מוציא. קשה לך/ לילדים לשתות הרבה? אפשר להכניס נוזלים גם דרך מרקים, זה גם משביע וגם מחמם.

  2. ירקות כתומים - דלעת, גזר, בטטה: את מכינה מרק כתום? נתת לילדים שלך מנת בריאות! הירקות הכתומים עשירים בבטא קרוטן שהופך בגוף  לויטמין A. ויטמין A נחוץ לפעילות תקינה של מערכת החיסון ומשפיע על ייצור כדוריות דם אדומות, שנושאות ברזל לתאים. בנוסף, ויטמין A מקצר את זמן הריפוי ממחלות. 

  3. קטניות: כבר הכנת מרק? תדחפי לתוכו את גלולות הפלא - הקטניות. מה אפשר להוסיף? עדשים אדומות משתלבות בצורה מעולה, אבל כל הסוגים יתקבלו בברכה: שעועית, חומוס, מש ועוד.

  4. למרק יותר משודרג, תוסיפי גם דגן מלא: אני אישית אוהבת להוסיף קוואקר וקינואה היחס הנכון הוא כוס קיטניה ל ½ כוס דגן, התוצאה היא חלבון מלא מהצומח - גם אנרגיה של בריאות וגם משביע לאורך זמן.

  5. פשטידות חמות: שיוצאות מהתנור הן פינוק אמיתי ובריא ליום חם. תגדילו את כמות פשטידות הירקות בימים קרים, שווה הרבה יותר מעוגיה או כל פחמימה אחרת. 

  6. פירות: ידוע שבפירות יש הרבה ויטמינים, מינרלים, וסיבים תזונתיים החיוניים לתזונה בריאה, בכל פרי יש את הוויטמינים המיוחדים לו ולכן כדאי לגוון ככל האפשר בצבעי הפירות כי בכל צבע יש תועלת שונה לגוף. הצבע האדום מכיל ליקופן שמגן מפני מחלת הסרטן, הכתום שמככב בפירות ההדר עשיר בנוגדי חמצון ובויטמינים המגנים על המערכת החיסונית כמו למשל ויטמין c. לצערנו בני האדם הרסו את הפירות והם איבדו חלק מהאוצרות הטבעיים שלהם. לכן מומלץ להוסיף ויטמין C שעוזר להתחסן ממחלות החורף.

  7. אבץ: האבץ הוא מינרל שמשמש כ"שוטר תנועה"  של הרבה תהליכים בגוף. הוא המינרל השני בכמותו בגוף האדם ומכאן חשיבותו הרבה. הוא מעורר את מערכת החיסון ומרפא פצעים. ולכן רצוי להרבות בצריכה שלו כדי לחזק את תפקודה של מערכת החיסון. אפשר למצוא אותו בעיקר בגרעיני דלעת, בנבט חיטה, בסובין, באורז המלא, בשומשום,  באגוזי הקשיו ובשקדים ובקטניות.

  1. ואי אפשר בלי סור מרע… תפחיתו כמה שניתן את הג'אנק. הוא מקשה על הגוף שגם כך עובד קשה בחורף וגורם לו להשקיע שעות נוספת בפינוי הפסולת.


חולמת להכין מרקים עמוסים ולא מגיעה לזה? מצרפת מתכון של מרק מלא בכל טוב - בחמש דקות הכנה!

מרק קטניות לאמהות עסוקות:

מה צריך?

סיר של חמש ליטר

בצל

2 ליטר מים

לקט ירקות קפוא של סנפרוסט (גזר + שעועית ירוקה + ברוקולי + גזר גמדי + כרובית + אפונה)

כוס עדשים כתומות

1/4 כוס קוואקר

1/4 כוס קינואה

מלח, פלפל

 

איך מכינים?

מאדים בצל עם 2 כפות שמן (זית עדיף)

מוסיפים 2 ליטר מים ואת לקט הירקות.

מרתיחים ואחר כך מוסיפים את העדשים הקוואקר והקינואה, מתבלים במלח ופלפל לפי הטעם,

מבשלים עוד שעה.

מעדן!

רחלי הלוי - מאמנת להרגלי תזונה r0548472332@gmail.com





הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.