2 דקות קריאה
08 May
08May

אז מה הסוד של איקאה?

1. מחירים נוחים: איקאה מתאפיינת במחירים זולים יחסית, קל לצאת עם תאורה לסלון, למטבח ולחדר ילדים במחירים סבירים ואפילו זולים ממש. שולחן עבודה קטן, וילון לחדר שינה, שטיח צבעוני, מסגרת לתמונה, ואפילו מסננת חדשה למטבח - במחיר הגיוני. אבל - יש גם הסתייגות: ספה לדוגמה אפשר למצוא במחירים הרבה יותר זולים מאיקאה.

2. חווית קנייה: אין ספק שהשיטוט בחנויות איקאה הוא חלק משמעותי מהחוויה: מרחבים, תצוגות מציתות דמיון, ואפילו משחקייה אטרקטיבית לילדים כל אלו גורמים לכך שאיקאה נהפכה לאחד מאתרי הבילוי המועדפים על הציבור החרדי, ובימי בין הזמנים הצבעים השולטים בחנות הם שחור-לבן.

3. עשה זאת בעצמך: דן אריאלי טוען באחד מספריו שאחת הסיבות שבגללן איקאה משפיעה עלינו היא בשל חווית היצירה ושיתוף הלקוח בצירת הרהיט/ המוצר: איקאה בנויה על העיקרון של DIY. החל מטיול אישי בחנות - כמעט בלי מוכרים מטרידים, לקיחת המוצרים מהמחסן לבד, הורדת הכלים מהשולחן במסעדה של איקאה (!!) וכמובן - בניית הרהיט באופן עצמאי. 

אין ספק שהמהלך המדהים הזה חוסך לאיקאה בכח אדם, אבל הוא גם משפיע עלינו לקנות: אריאלי טוען שזוהו אחד מהגורמים הבולטים שבגללו אנשים קונים איקאה: העובדה שעמלנו בעצמנו ויצרנו במו ידינו את המוצר הנקנה - מוסיפה לנו סנטימנטים וחיבור לחפץ התורן וגורמת לנו לשוב ולקנות שם. 

יש עוד המון סיבות להצלחה של איקאה אבל רגע לפני שנפיק ספר שלם על איקאה רציתי לשתף במספר מוצרים מעניינים שאולי פחות מוכרים לציבור:


1. ריצוף למרפסת:  באיקאה קוראים לזה 'ריצוף חוץ ברגע'. 

מדובר על ריצוף דמוי דק למרפסת שמגיע בקוביות קטנות וניתן להרכבה ופירוק בקלות.

יתרונות: אם חשקתם בריצוף דק למרפסת או לחצר ולא תכננתם את זה מראש - יש לכם בעיה. דק דורש רצפה נמוכה יותר כדי להתקין אותו במרפסת, הריצוף של איקאה לעומת זאת, עשוי משכבה דקה של עץ ומתלבש על רצפת מרפסת/חצר סטנדרטית בקלות. 

עוד יתרון פנטסטי: בריצוף דק אם נפלו לכם 'פליימובילים' יקרי ערך בין החריצים קשה להוציא אותם, בריצוף של איקאה אין חריצים רחבים והוא גם ניתן לפירוק בקלות רבה.
חיסרון: המחיר לא זול, מדובר על 95 ש"ח למטר. בחשבון פשוט גם למרפסת קטנה יחסית הסכום יגיע לכמה מאות שקלים לפחות. אבל תמיד תוכלו להתחיל בקטן ולהשלים אחר כך הלאה.


    








2. תאורה סולארית למרפסת: באיקאה קוראים לזה: מנורת תלייה LED סולארית.
מדובר על כדורי תאורה גדולים שמתמלאים מאנרגיה סולארית, במשך היום הם יספגו קרני שמש ובלילה יהיו לכם כדורים זוהרים במרפסת. הם לא מהווים תחליף לתאורה אמיתית, אבל הם בהחלט עושים אווירה. 

מניסיון: יפיפה, ואפילו בימות החורף הסגריריים, הם מאירים לקצת זמן.

 ויש גם כאלו:

                                    

   



3. אוהל למיטה:

איזה כיף לפרגן לילד אוהל למיטה הפרטית שלו, מקום לטוויית חלומות קסומים, להתכרבל בעולם מפנק של דמיונות ולעוף למרחבים אחרים...

                       

4. מדף זעיר לחדר ילדים:

אחד הדברים הכיפיים בחדר ילדים: מקום לאחסן ספרים בצורה שהכריכה שלהם בולטת ומושכת לקריאה, מומלץ לשים במקום נמוך ולתת לילדים קטנים לשלוף ספר בעצמם, או אולי לתקוע בו בובות פרווה קטנות ומלטפות. כך או כך, כמה מדפונים כאלו יכולים לשפר גם את המראה העיצובי של החדר, וכמובן לעזור באחסון.



5.  מתלה כביסה יצירתי:

אין ספק שאיקאה עושה הרבה סקרי שוק כדי להבין מה חסר לנו, ומה יכול לעזור לייעל את החיים בדברים הקטנים. אז ביום של ריבוי כביסה, עם הרבה מוצרים עדינים שלא רוצים לדחוס אותם במייבש, כנראה שמתלה הכביסה המעניין של איקאה יכול להועיל. מוצר חדש שלהם, נראה די מבטיח.


מאיזה מוצר של איקאה אתם הייתם מאד מרוצים?

אשמח שתשתפו למטה.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.