2 דקות קריאה
11 May
11May

את חסידה קונסקי מעצבת וסטייליסטית, פגשתי דרך תמונות של חדרים בעיצובה. 

מה שמשך אותי בתמונות היה גוף תאורה שהיא עיצבה בעצמה. זה סיקרן אותי. 

מעצבת, שמענו, סטייליסטית גם שמענו, אבל אחת שגם מעצבת את גופי התאורה, זה כבר דרש ראיון, ככה פגשתי את חסידה קונסקי.

חסידה כבר 12 שנים בתחום עיצוב הפנים, ובשנים האחרונות גם בתחום ההום סטיילינג. כשאני מנסה לשאול אותה על החיבור האישי לתחום היא עונה מיד: עיצוב זה חלק ממי שאני. אני חיה ונושמת את זה כל היום.

במה בדיוק את מתעסקת?

"יש לי שלושה כובעים: יש את עיצוב הפנים - עיצוב חללים, בבתים בחנויות ובעסקים, היום רוב שעות העבודה שלי מתמקדות בעיצוב חנויות.

הכובע השני הוא הום סטיילינג. המטרה של הום סטיילינג זה לתת את הטאצ' הסופי, להגיע לדיוק במראה של החדר, לשלמות ומראה נקי בעין. על ידי שימוש נכון בהום סטיילינג אני יכולה להגיע לבית, לשדרג ולהפוך אותו ממש למקום אחר בלי הזזת קירות, או שיפוץ מלכלך ויקר. כמובן שגם בתוך עולם ההום סטיילינג יש דרגות -  לפעמים מדובר רק על הוספה של אסתטיקה וארגון, לפעמים על ריהוט בית חדש מאפס עם אמירה. 

כדי ליצור אמירה נכונה בבית אני מקפידה על שלושה קווים עיקריים: חומר, צבע, וצורה - אלו שלושת הצדדים אותם נבחן בבחירת מראה מדויק לבית. 

בכובע השלישי שלי אני מנהלת בית ספר להום סטיילינג בו אני מקנה ומלמדת את כל צדדי המקצוע מהמסד ועד הטפחות; איך לשנות מראה של בית בלי שבירת קירות ובחירת מידות לרהיטים. אני מלמדת גם מעצבות פנים שרוצות להוסיף את החלק הזה לעבודה שלהן, ויש גם שני קורסים לקהל הרחב: קורס חובבני לנשים שעוסק בשדרוג בית, בעיקר לבית קיים ולא חדש, ויש קורס ארוך ומקיף יותר. להפתעתי הדרישה לקורס הארוך הרבה יותר משמעותית, מסתבר שהיום פחות נשים רוצות את החובבני, של 'שילוב סלסלאות בצורה נכונה', אלא להבין וללמוד את המקצוע מבפנים: איזה גוון של צבע מתאים לכל חדר לפי הקו העיצובי, לפי הטעם האישי ואפילו לפי האופי של הילדים, רוב הנשים רוצות ללמוד לעומק".

איפה מתקיימים הקורסים?

"בשלוש ערים בארץ: ירושלים, בני ברק ואשדוד".

איך התחיל הכל? 

"אני מתמחה בנושא שנים, וגם מלמדת עיצוב פנים והום סטיילינג בהתמחויות ובמגמות של לימוד מקצוע בסמינרים שונים, בהדרגה פנו אלי מעצבות פנים וביקשו שאפתח להן קורס. פשוט לא היה קיים בית ספר להום סטיילינג כמעט בכלל בציבור הכללי וכמובן שלא בציבור החרדי. בנוסף השוק של עיצוב פנים רווי במעצבות מצד אחד, ומצד שני הרבה אנשים ובפרט בציבור שלנו, לא רוצים שיפוץ מסיבי, יקר ותובעני של כל הבית, אלא שדרוג, אבזור נכון, התאמה ויופי בלי שבירת קירות".

מה כולל הלימוד בבית הספר?

"הכרת עולם הצבעים באופן יסודי, סוגי צביעה, סגנונות חיים, יצירת אווירה, רעיונות לשדרוג חדרים על ידי קירות, צורת הארת החלל, חידוש רהיטים על ידי שיפוץ וצבע, עולם הטקסטיל, בניית לוחות השראה וכל זה על קצה המזלג. יש גם ביקור בבית טמבור ועוד. כמובן שאני לא המורה היחידה, יש עוד מקצועניות מהשטח שמעבירות חלק מהשיעורים".


עיצוב הוא עולם דינמי שמתפתח כל הזמן

מה הדבר הכי מיוחד שעיצבת?

"זה קצת כמו לשאול איזה ילד שלך את הכי אוהבת... אפשר אולי לומר שכמו שיש חיבה יתירה לבן זקונים, אז כמובן שהפרויקטים האחרונים יותר שלי - אליהם אני מחוברת יותר, אני צומחת וגדלה מפרויקט לפרויקט, הידע וההבנה גדלים, וגם הטרנדים כמובן שונים. זו אגב גם הסיבה שאני לא מוכרת קורסים וירטואליים למרות שיש לכך ביקוש. פשוט, עולם העיצוב זה עולם שמתחדש ומתרענן כל הזמן, עד שאני אסיים לערוך קורס אני אצטרך לשנות אותו. יש כל הזמן שינויים, זה עולם דינמי, מתפתח".

ספרי לנו על  פרויקט שנגע לך בלב.

"הייתי אחראית על פרויקט מאד גדול במגדלי בסר בבני ברק של הום סטיילינג לחברה בשם 'למענכם - מפליא לעשות', זאת חברה ששייכת לעזרה למרפא, הם נותנים ייעוץ רפואי, מדובר על 200 מטר של עיצוב ומילוי חללים מהקירות ועד לפרטים הקטנטנים. הרגשתי זכות גדולה להשתתף בעיצוב של הארגון".

היד הענקית שמסמלת את 'למענכם'

מה הבידול שלך?

"אני חושבת שהנקודה הייחודית בעיצוב שלי זה האמנות, אני בדרך כלל לא חושבת בתוך הריבוע אלא הרבה מעבר, וכשאני חושבת על קונספט, אני רואה אותו מאה מטר קדימה מהחל ועד כלה, כלומר עד העיצוב של גופי התאורה והרהיטים. 

לדוגמה, עסק מסוים ביקש עיצוב אורבני. ברוב המקומות עיצוב אורבני כולל קיר עם תזכורת לתל אביב וגופי תאורה אורבניים. אני משלבת ממש מוצרים וחומרים מהרחוב, יש לי אומנים ובעלי מלאכה שאני משתפת ביצירת הפרויקטים שלי, אין אצלי 'רגיל'. אני אתן לך דוגמה: עיצבתי חנות של בייגל, וניסינו לחשוב ביחד מה יכול לבדל את החנויות משאר חנויות המזון האחרות שקיימות בשפע באזור, מה בעיצוב ייתן בידול. יצרנו עיצוב שלא דרש תקציב יקר, אבל מאחורי הדלפק שתלנו בייגל ענק מספוג אמיתי שאומנית יצרה אותו, והיום כולם זוכרים את החנות בתור 'החנות של הבייגל הענק'…"

כולם זוכרים את 'החנות עם הבייגל'עוד חדר שעיצבתי היה כמעט כולו לבן, זה לא היה חדר יקר - בהתאם לתקציב המשפחה, אבל הכנסנו את הצבעוניות על הקיר, הרכבנו שלושה צבעים, הוספנו טואלט קטן לילדות ומראה בגווני החדר". 

בתקציב זול - זה רק עניין של צבע

רגע לפני סיום, בקשתי מחסידה לענות לנו לכמה שאלות פרקטיות לכל מי שרוצה לשנות חלל, לעצב, או אפילו מתכננת דירה חדשה.

קודם כל, מתי צריך להשקיע בבחירת ריהוט ותאורה לבית, ומתי מספיקה איכות ברמה של איקאה?

"לדעתי בדירות כמו שלנו שמלאות בחיים ובילדים עליזים, חשוב להשקיע בריהוט טוב שנשאר לאורך שנים. ריהוט איכותי, בנוי טוב, עם גימור טוב, ייתן שקט נפשי למספר שנים ולא ידרוש תחזוק ודאגה מתמדת על הדלת ששוב יצאה מהציר...

כמובן שהייתי מסייגת את אלו שמתכננים לעבור דירה/ לשפץ וכמובן את אלו שגרים בדירה שכורה. גם בריהוט לעסק ואפילו חדר עבודה - בהנחה שלא משתמשים בריהוט הזה באופן יומיומי ואינטנסיבי - שווה בדרך כלל להשקיע בריהוט יפה וזול דוגמת איקאה.

כהום סטייליסטית אני מכירה גם את האופציה השלישית: חידוש רהיטים. אפשר לצבוע רהיטים ישנים, לרפד, לתקן ולבצוע את כיסאות שבורים, או בכלל לשנות את הייעוד של הרהיט ולהפוך אותו למוצר אחר לגמרי. 

באיקאה ועוד חנויות בסגנון אני ממליצה לקנות את כל האבזור המשלים בבית, כלי מטבח שונים (חסידה מסתייגת מעולם הסירים...), תמונות, פריטי נוי משלימים, טקסטיל, עולם האקססוריז לענפיו וכו'. אני אישית לוקחת כל כלה חדשה במשפחה ליום כיף באיקאה שם אנחנו קונות את כל הפריטים הללו לבית".

מומלץ לשלוח לחמות שלכן כהמלצה:)

מה חשוב לדעת כשרוצים לצבוע קיר דומיננטי בבית?

"כשרוצים לצבוע קיר אחד ולהבליט אותו, חשוב להתחשב בצרכי החלל שמסביב. לדוגמה, בדרך כלל בסלון צובעים את הקיר שמאחורי הספה, אבל - זה מאד תלוי במצב החדר כולו. יכול להיות שבסלון המסוים הזה הקיר שמאחורי הספה הוא קיר לא בולט, או שהוא חשוך והצבע רק יחשיך אותו יותר, יכול להיות שיש עליו חלון גדול/ וילון, כך שלא נכון לפעול תמיד לפי כלל מסוים, חשוב לבדוק מה מצב החלל שמסביב.

עדיף באופן כללי לצבוע קיר שפחות נגיש לילדים, כי קשה לפעמים לתחזק קיר כזה, אלא עם כן צבעתי באפקט או בסוג צבע שקל לניקוי. 

יש חדרים קטנים שבהם הוספה של צבע תעמיס מאד ותקטין את החלל הרבה יותר, יש חדרים שבהם יש עומס של ריהוט, וגם שם זה מיותר. ובכל זאת אם רוצים לתת תחושה של חדר גדול יותר כדאי לצבוע בצורה של פסי רוחב שתמיד מגדילה את מראה החלל, ובחדר עם תקרה נמוכה לצבוע פסי אורך שנותנים אשליה של תקרה גבוהה יותר. בחדר קטן לפעמים שני גוונים של קיר - כהה למטה ובהיר למעלה נותנים פתרון מעולה. 


אוהבת יופי ועיצוב?

בית ספר להום סטיילינג של חסידה - chasidaschool 

יוצא במחזור חדש בשבוע הבא בירושלים ובבני ברק: מחזור 15 (!!)

נותרו מקומות אחרונים ---

ויש גם 150 ש"ח הנחה אם הגעת דרך שבי רגע 🙂

בלחיצה פה תוכלי לשמוע עוד על הקורס (מספיק לקרוא את ההמלצות החמות...)

ועוד פרטים בקובץ המצורף.

לקבלת הסילבוס המלא שלחי מייל ל: chasidaschool@gmail.com



הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.