3 דקות קריאה
01 Nov
01Nov

מכירים את המודעות האלה מיד 2? "קנינו רהיט סופר יקר איכותי ומהמם, אבל הוא לא מתאים לבית שלנו אז אנחנו נאלצים למכור אותו במחיר הרבה הרבה יותר זול" אאוץ'! איזו עוגמת נפש, הלכנו, חיפשנו, השווינו, הזמנו, שילמנו, חיכינו להגעה אלינו הביתה ובסוף נמכור לכם את זה ביותר זול.

זה קורה לכל כל הרבה אנשים, עיצוב הבית שלנו אמור לשקף את מה שאנחנו אוהבים, אבל חוץ מטעם אישי יש גורמים נוספים שמשפיעים על העיצוב כמו צבע, מידות, תאורה.

בפוסט הבא נדבר על 10 טעויות עיקריות בתכנון ועיצוב פנים.


מידות ותכנון נכון

תמדדו הכל/ מקור


זאת הטעות שיוצא לי להיתקל בה הכי הרבה. בחנות העין קולטת את המידות אחרת וזה נראה מתאים. את הברוך מגלים רק אחרי שהרהיט מגיע והוא לא בקנה המידה המתאים לחדר. מדידה היא שלב קריטי במניעת טעויות עיצוב לפני שהן קורות רק צריך לקחת בחשבון את החלל מסביב לרהיט לנוחות, תנועה ושימוש.

עצה שלי, תשאירו את הסרט מידה בתיק כל עוד אתם מחפשים רהיט.

זה רק נראה מצחיק... למכונה חסר 2 ס"מ בגלל תכנון לקוי. מקרה שהיה/ מקור


חשוב לבדוק שכל הדלתות יוכלו להיפתח.../ מקור 


ניהול תקציב

בנייה או שיפוץ של בית הם הוצאה כספית גדולה שצריך להיערך אליה נכון.

השלב הראשון יהיה תמיד בטבלת אקסל מסודרת עם כל הפריטים ובעלי המקצוע שמתכננים לשלם עבורם. לכל סעיף נקצה תקציב בהתאם למחירים בשוק ובהתאם לסכום שאנחנו מעוניינים להוציא עליו. ברחבי הרשת יש מקורות מידע שיכולים לעזור לנו כמה יעלה כל סעיף. 

קורה לפעמים שאחרי שהגענו לחנות החלטנו להוציא יותר אבל צריך לזכור שזה יקוזז מסעיף אחר.

אחרי שתמחרנו כל סעיף נשאיר עוד 20% מהתקציב הכללי, זה קריטי לכל הבלת"מים שהיו ויהיו.

להתנהל עם הכסף שלכם בחכמה


תאורה

התאורה בפרויקטים מגיעה בדרך כלל בסוף הפרויקט והיא אחד הדברים האחרונים שחושבים עליהם בבית. אבל, וכאן מגיע אבל גדול, תאורה גרועה שווה עיצוב רע. התאורה בחלל צריכה להתאים לפונקציות השימוש שלה.

לא דומה התאורה הרגועה ליד הכורסא בסלון לתאורה מעל השיש במטבח.

עוד משהו חשוב, יש גופי תאורה מהממים בחנויות ולפעמים המבחר קצת מבלבל, אבל צריך להיזהר שהבית לא יהפוך לסניף של מחסני תאורה.

התאורה צריכה להתאים לחדר/ מקור 

צבע

הצבע מוסיף לנו כל כך הרבה לחיים. תחשבו על החיים בסרט שחור לבן ישן, חבל. הצבע מכניס לנו חיות לחיים וזה מה הופך עיצוב לנעים יותר. אל תוותרו על כל השכבות של הצבעים והמרקמים החמים אי אפשר להשאיר את הקירות לבנים וריקים, בית כזה יראה לנו לא מזמין, תפל ולא גמור.

להכניס צבע לבית ממלא אותו בשיק ייחודי לנו אבל צריך לעשות את זה בחכמה. לכן הרהיטים הגדולים בבית יהיו בצבעים ניטרליים כך שגם אם ימאס לנו מהצבע יום אחד הרהיטים יישארו איתנו, את הצבע נכניס באביזרים, יצירות אומנות, שטיחים, כריות, וילונות, עציצים ואולי אפילו כמה מדפים. רק זהירות! לא הכל יחד כדי שלא נרגיש עומס על הרשתית.

בחרתי בתמונה מונוכרומטית יחסית, נסו לחשוב עליה בלי העציצים, הכריות, השטיח ושאר האקססוריז/ מקור



נשמת הבית

נשמע מוזר הא?

פינטרסט הוא מקור השראה בלתי נדלה לחדרים מעוצבים ומדוגמים אבל עם כל הכבוד וההערכה, החדרים האלה הם לא שלכם. תוסיפו את האישיות שלכם לבית תהפכו אותו לאישי עבורכם. תוקירו את מה שחשוב לכם. הילד חזר עם תעודת מצטיין? תמצאו מקום בשביל להוקיר אותו וגם לנחת שלכם. 

עיצוב פנים הוא תהליך שמתפתח כל הזמן, כדי לקבל את הבית במשמעות הביתית ביותר הוסיפו חלקים מכם לבית לאט לאט. תנו לבית לגדול איתכם, צרו לכם את המקום האישי שלכם.

פינה שמיוחדת לבעלי הבית הספציפי הזה. מה הפינה שלכם?/ מקור


הפרטים הקטנים

טעות עיצוב פנים גדולה מאוד נמצאת דווקא בפרטים הקטנים.

קניתם מטבח בשעה טובה, הלכתם לחברת המטבחים בשמחה ובששון, יצאתם מרוצים.

הגיע המטבח והותקן ועכשיו הגיע הזמן לקנות את כל מה שצריך למטבח, מה צריך? קומקום, מתקן מים, אולי מיקרוגל או בכלל מיחם שעומד קבוע על השיש. כבר יצא לי לראות אישה מקסימה שעובדת על פחות מרבע משטח השיש שלה כי כל השיש מלא מכשירי חשמל שהמקום שלהם לא תוכנן מראש.

דוגמא נוספת. המראה באמבטיה או בכיור נטילת הידיים צריכה להיגמר בגובה מסוים מהשיש כדי שלא נצטרך לנקות כל יום את המראה.

השלמות נמצאת בפרטים הקטנים


הדהוד

כן, כן, שמעתם נכון. הדהוד של צבע בחלל הכוונה היא שאם בחרת בצבע מסוים לכריות אל תשאירו את הצבע הזה רק לכריות, תחזרו עליו באיזה תמונה נחמדה.

כשמקיימים הדהוד בחלל הוא נראה הרמוני יותר ושלם יותר.

חזרתיות יוצרת הרמוניה בחלל/ מקור


עומס ריהוט

חדר עמוס ברהיטים לא ירגיש מרווח ונוח. הרהיטים צריכים לשרת אותנו ולא להגביל אותנו או את הזרימה הכללית, אם מרגיש לכם צפוף תוציאו רהיט ותבדקו אם זה מקל על התחושה. 

לפעמים מדובר רק בסידור מחדש של הרהיטים וכבר החדר מרגיש זורם יותר ונוח יותר.


חם - קר: מזגן

בארצנו החמה כבר מזמן הם הפכו לפריט חובה בכל בית. הם מקררים אותנו בימות הקיץ הקרים ומחממים אותנו בלילות החורף הארוכים. אבל מה קורה כשלא מתכננים את המיקום שלהם ושל יציאות המנועים שלהם מראש? אנחנו מגיעים לכל מיני אילוצים מעניינים בבית בצורת צינורות פלסטיק כעורים בתקרה.
תכנון מוקדם של מיקום המזגנים ויציאת המנועים שלהם תמנע את המראה המרנין הזה.


הרחקת הריהוט מהקירות

הטעות הזו מתאימה בעיקר למקומות שבהם לא משתמשים בה - בחללים קטנים.

כשמרחיקים את הספה מקיר ולא מצמידים אותה העין שלנו קולטת את החדר כגדול יותר ומרווח יותר, ככה נוצר משחק של עומק בחלל.

קונסולה עם פרטי נוי אהובים מאחורי הספה/ מקור


כדאי גם לשים לב לוילונות מהפוסט הקודם.

והכי חשוב, כמובן, תפילה שיצא טוב, שיראה טוב, שימצא חן בעינינו, שיהיה שווה את ההשקעה... 

בהצלחה!



זהר מושקוביץ, מומחית בעיצוב פנים והום סטיילינג

זמינה לכל שאלה: moshkovizzz@gmail.com I 0548477100


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.