1 דקות קריאה
21 Jan
21Jan


את המשפט "הלוואי והייתי מצליחה להגיע לזה" (ליצור) שמעתי לא פעם.

ואני רוצה לשאול אותך:

מה עומד שם מתחת, שבגללו את לא מצליחה להגיע לזה? זה לא רק זמן... כי זמן עושים במקרים שצריך לפי סדר עדיפות שאנחנו קובעות.

איזה פחד/ חשש/ חסם אחר יושב שם שמונע ממך לעשות את זה? קודם צריך לפרק לגורמים את מה שיש לנו בראש ורק אז נוכל באמת להתקדם.

אחד הדברים הראשונים שתמיד צפים בהקשר של יצירה זה: "אין לי זמן"---

את באמת מאוד עמוסה. כולנו עסוקות עד מעל הראש עם עבודות הבית, ילדים, פרנסה ועוד... למי יש זמן לזה?!

אז הנה כמה טיפים לעשות זמן כדי להתחיל ליצור!

🎯 דבר ראשון זה ההבנה מה חשוב לי ומה סדר העדיפויות שלי.

אם נבין שיצירה (וזה נכון בכלל לכל דבר "שהוא לנפש" או תחביב. כל אחת ומה שעושה לה טוב) זה לא מותרות אלא ממש משהו שצריכים כדי לקבל אנרגיה, למלא את מיכל הדלק שלנו, אז לא רק שזה לא מבזבז זמן, אלא להיפך זה נותן לנו יותר זמן לעשות ביעילות דברים אחרים כי יש לנו כח וסיפוק, אז נמצא לזה את הזמן.

כי בסופו של דבר זמן הוא יחסי בהתאם לסדר עדיפויות שלנו ומה שחשוב באמת נמצא לו זמן.

🎯 לקבוע ביומן זמן שבו אני יושבת ומתעסקת עם זה. כמו שבשביל תור לרופא מגדירה חלון זמן כך גם פה. כשאת מתכננת את היום/ השבוע שלך, את מכניסה חלון זמן של יצירה. זה יכול להיות אפילו 10 דקות, אבל העיקר שיצרת משהו, אפילו קטן. להתחיל לתרגל את זה.

🎯 לסדר את החומרים ככה שיהיו נגישים בשלוף. ככה לא תהיה לנו ה'"עצלות" שמוכרת לכולנו: "עד שאני אוציא את החומרים", "אין לי כח לבלגן" וכו'... לכן חשוב שהכול יהיה מסודר ונגיש. אפשר גם יום קודם רק להוציא את הדברים והחומרים ולהניח במקום מסודר.

🎯 מראש לתכנן מה אני הולכת ליצור, להתמקד. "אני רוצה היום ליצור בחומר מסוים ולראות מה יוצא ממנו", או להיפך, לחשוב מה אני רוצה ליצור ואז לראות איזה חומר מתאים לזה.

לתכנן מראש עוד לפני שמתיישבים מה אני רוצה לעשות היום, אז כשמתיישבים זה מעשי וישר לעבודה. ככה מנצלים את הזמן גם אם הוא מועט לעשיה ברוכה והרבה סיפוק וברכה!

🎯 לתת מטרה ליצירה. לדוגמה להחליט שאני נותנת מתנה למישהו ואז יש סוג של "דד ליין" שעד אז המתנה צריכה להיות מוכנה.

🎯 יצירה משותפת עם עוד נשים. לקבוע עם חברה, ללכת לסדנה, לעשות משהו "חיצוני" שיעודד אותנו במחויבות כלפי עוד אנשים, זה נותן מוטיבציה וכיף גדול.

🎯 ליצור יחד עם הילדים! אחרי הצהרים את ממילא "עסוקה" עם הילדים. נצלי את זה לזמן איכות של יצירה משותפת. נכון, זה לא כמו ליצור לבד, או ברמה מתאימה, אבל עדיין זה יותר טוב מכלום וגם הרווחנו את כל היתרונות של יצירה משותפת עם הילדים.

(מה הם? זה כבר לפוסט אחר :-) )

אני רוצה להציע לך רעיון והדרכה ליצירה שמתאימה בדיוק עכשיו לקראת ט"ו בשבט: הכנת פרח מפלסטלינה. 

פרח מהמם שרק נראה מסובך, אבל הוא ממש פשוט להכנה! מבטיחה! בנוסף, יש פה שימוש חוזר בחומרים (קופסת שימורים) וזה מתקשר לשמירה על איכות הסביבה שכל כך חשובה, ומתאים גם לתקופה.

לחצי פה על הקישור ותגיעי לסרטון הדרכה בדרייב.




רוצה לקבל עוד תכנים ורעיונות?

מוזמנת להוריד במתנה חוברת עם רעיונות והדרכות יצירה מחומרים שיש (כמעט) לכל אחד בבית, שמתאימים למגוון גילאים.

לחוברת לחצי כאן


ט"ו בשבט שמח ויצירתי!

הדס קסיר

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.