1 דקות קריאה
23 Oct
23Oct

צביה ורנר קמה יום אחד והחליטה להקים מעגלי חברה איכותיים לנשים.

היא שמה לב לצורך. היא זיהתה חסר.

היא גילתה שיש הרבה נשים שרוצות מגע אנושי קרוב, בעולם שהפך להתנהל בעיקר מול מסכים, וגם נשים שמבקשות למלא את הנפש ולשמור על הגוף.

היא חיפשה דרך למלא את שלושת הצרכים האלו יחד וככה הוקם "קליקה" -

מפגש נשים איכותי במרכז ירושלים שנותן מענה להכל: הרצאה טובה, שיעור התעמלות מרענן והעיקר: מפגש נשים איכותי על קפה ועוגה (טובה!)

ליצור קליקה.


צביה, מה את עשית לפני?

"הקמתי וניהלתי בעבר מספר מיזמים. אחד מהם היה בית הספר לכתיבה מצליח, מרפ"ד של סמינר, מרכז חוגים ועוד. אני בן אדם עם חוש יזמות, נהנית להקים דברים, לראות איך הם רצים, ואז - להשאיר אותם בידיים טובות של שותפות מוכשרות, ולעבור למיזם הבא…"

ולמה לא להישאר וליהנות מהפירות?

"כשהם על הרגליים אני מתחילה להשתעמם… אני צריכה את החידוש, את הסיכון של להתחיל מאפס ולהשקיע. המתח עושה לי טוב".

ומצד הבית זה בסדר?

"המשפחה מאד שותפה, הם מתפללים שהג'וק החדש של אמא יצליח… וכמובן מתעניינים לאורך כל התהליך. אמנם יש להם אמא שיוצאת בערבים, אבל בבוקר ובצהריים אני בבית שזה רווח גדול מאד. על הדרך הם מקבלים גם הרבה ידע וחשיפה למושגים מעניינים, אבל חשוב לי לומר שיש לי היום בבית גם ילדים גדולים, אז זה יותר קל".

ומה גרם לך לחשוב על המיזם החדש?

"רציתי להקים משהו שהוא מפגש חברתי עם תוכן ופינוק. בבית ספר לכתיבה שניהלתי גיליתי נשים שהגיעו ללמוד ולא רצו לקבל תעודה, זה ממש הפתיע אותי. הם שילמו סכום ממש גבוה לא לצורך פרנסה עתידית אלא בשביל תחביב. הן רצו לנשום, הן רצו לשמוע, להתפנק, להכיר פנים חדשות. 

עשיתי מעין מחקר אישי ופרטי, וגיליתי שיש הרבה שעובדות מהבית ורוצות להתחדש, להתמלא מעוד משהו, לפגוש עוד נשים. בעיקר עצמאיות אבל גם נשים שכירות. אפילו כאלו שעובדות במשרד ופוגשות חברה באופן יומיומי, ובכל זאת רוצות להתמלא בסוגי תכנים שונים, לשמוע משהו קצת אחר, כאלו שעובדות בנושאים מאד טכניים או ריאליים ורוצות לשמוע תחומי עניין מגוונים. וככה התגלגלו לי בראש כל הקולות האלו, עד שנולד קליקה".

מאז הקורונה יש גם הרבה שכירות שעובדות מהבית.

"בהחלט. הן מחפשות מגע אנושי".

ומה רע בהשתלמויות לדוגמה?

"אין בעיה, אבל אלו לימודים יקרים שמיועדים בעיקר למורות. נכון שמגיעות גם נשים שהן לא מורות, אבל הן צריכות לשלם מחיר מלא, אין להן החזרים, וזה יוצא לא זול. יש גם הרבה נושאים ספציפיים שמתאימים דווקא למורות".

והתוכניות של המנהלים הקהילתיים?

"יש כאלו ממש טובות, אבל זה לא מקום ליצור קשרי חברה. זה משהו חד פעמי שאת צריכה בדרך כלל לחפש את החברה לצאת איתה. אני רציתי משהו של מפגש קבוע. פעם כשרוב הנשים היו מורות היה להן מילוי לחסרים הללו. ראשית זאת עבודה עם תוכן ומילוי אישי, ושנית הן ישבו בתוך חברה. 

אבל עצמאיות וגם שכירות בבית מאיפה הן יכולות להכיר נשים? להיחשף לתכניות ולתכנים? חסר גם המקום של החוויה. לי כעצמאית אף אחד לא מארגן אירועים חברתיים... תקופה ארוכה גלגלתי את הרעיון עד שהחלטתי שאם אין כזה מקום, אני אקים אותו".

מדהים. ומה כוללת המסגרת?

"יש הרצאה טובה, מפגש על כוס קפה ועוגה, ובסוף שיעור התעמלות. אני אישית התעמלתי הרבה שנים במכוני כושר שלצערי נסגרו בקורונה, אבל תוך כדי חיפשתי מקום שמתאים לי. ראיתי שאין מענה מדויק לנשים. הרבה מקומות מיועדים גם לנשים וגם לנערות, והמדריכות מתאימות את עצמן לצעד המהיר של נערות מלאות מרץ, וגם לא מספיק נותנות כבוד ואחריות לגוף של נשים לפני ואחרי לידה. כמובן שגם לא רלוונטי לנשים צעירות התעמלות לגיל השלישי… חיפשתי מדריכה שמובילה נשים צעירות, ככה הגעתי לאלישבע קרייסמן".

אלישבע מעולה, ראיינתי אותה בעבר פה.

"אני חושבת שהיא סיבה ממש טובה לצאת מהבית ולו רק בשביל ההתעמלות. בנוסף, נראה לי שיש נשים שמאד רוצות לצאת להתעמלות אבל לא עושות את זה, כי כשאת משתרעת על הספה גמורה בלילה את לא מסוגלת לחשוב גם על התעמלות. כשנוסף על ההתעמלות גם הרצאה שווה, מפגש מפנק וחברה איכותית, זה מספיק משכנע".

איך בחרת את המקום?

"רציתי מקום נגיש לתחבורה, ולכן נבחר בית הספר היסודי 'מרכז בית יעקב' שנמצא היום על ציר שכל האוטובוסים עוברים בו, בצומת של מלכי ישראל-שרי ישראל-ירמיהו".

מי המרצות שמתחילות את הסדרות הראשונות?

"שרהלה מלובצקי ושולמית שחור. שרהלה מלובציקי היא אשת חינוך וסופרת, היא חיברה את "גבולות האושר". היא מדברת על הדרך להשיג את האושר, ומה קורה שיש לנו גבולות שעוצרים אותנו בדרך. המרצה האהובה שולמית שחור גם מגיעה מעולם החינוך, היא תדבר על התמודדויות שפוגשות אותנו לאור הפרשה. 

שתיהן ימסרו סדרות לסירוגין. והעיקר מבחינתי הוא עצם המפגש, חשוב לי אישית שיהיה מפנק. נשים רוצות לפגוש נשים, נשים רוצות לדבר, להתרווח, ומבחינתי זה ממש השיא של הערב. הציר המרכזי".

מה התוכניות שלך הלאה?

"לפתח את התוכנית, אני חולמת להקים את המיזם בעוד אזורים בארץ, מקווה בעזרת ה' להשיג מימון קבוע מעיריות או ממתנ"סים, בינתיים הסכום שאנחנו לוקחות רק מכסה את ההוצאות.

ובכלל יש לי חזון ארוך של מיזמים ומקומות ייעודים ומפנקים שיתנו כח ויעזרו לנשים למלא את המצברים - בגוף ובנפש, ולצאת רעננות יותר. הלוואי".





הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.