1 דקות קריאה
11 Feb
11Feb


מכירות את הימים האלו שהכל לא הולך בהם ונראה רע? 

התעוררתי מאוחר מידי, הפסדתי את האוטובוס, חיכיתי חצי שעה נוספת והאוטובוס הבא עבר ולא עצר בתחנה כי היה מלא... הלכתי לקניות ושכחתי את הנייד בבית, גיליתי את זה כשהייתי צריכה לשאול את בעלי משהו דחוף, או להודיע לשמרטפית שאני מאחרת, אבל אין טלפון, מה אני עושה. אוףףףף. 

הגעתי לסנדלר עם הנעל הדחופה לחתונה הערב, תמיד הוא מוכן לתקן לי מהרגע להרגע, כך שלא מיהרתי עם נעלי העקב המיוחדות שאיתן אני מתכוננת ללכת לחתונה, כי הן מתאימות לשמלה החדשה. אבל אני מגיעה עכשיו ומגלה שהוא סגור, יש שלט שעקב שמחה משפחתית הוא לא יפתח היום... דווקא היום! 

הילד חוזר מהגן בצרחות, נראה לך שהוא נפל, אולי יש לו שבר ביד, מה עושים? המרפאה סגורה. לנסוע לטרם? הבעל לא בעיר, מי ישמור על הקטנים....

יש ימים כאלו שהכל הולך הפוך או לא הולך בכלל, והדברים הם כאלו לא פתירים לאותו רגע, מהסוג שנעבור אותם איכשהו אבל על חצי קלאצ' ובלב דופק. בימים כאלו או אחרי שהם נגמרים צריכים להתמלא מחדש, אבל במשהו מידי כזה שיחזיר את הדופק מהרגע להרגע. תיקונים משמעותיים למצב הרוח או למצב בכלל נעשה מחר או אחרי שהלחץ יעבור, ובינתיים מה ירגיע אותי הכי בעולם לחמש דקות או ליותר?

מציעה לכל אחת לעשות לה רשימה ולתלות על המקרר או על הדלת הפנימית של הארון בחדר השינה הפרטי, מה יכול להיות הצלה לרגע דחוף. 

רוצים דוגמא מהרשימה שלי? כוס קפה רותחת ומאד מתוקה. אם אין זמן לשתות קפה וצריך הצלה מידית: פתיחת צנצנת קפה מגורענת חדשה והסנפת הריח שמתפרץ ממנה (רק חדשה מפיצה ארומה מטורפת...) עלעול קצרצר בקובץ התמונות מהחופשה האחרונה, מהחתונה האחרונה או מהתינוק הכי קטן במשפחה. 

טלפון לבת שמגייסת מהר משהו חכם שהנכדה בת הארבע וחצי אמרה/עשתה. אין פעם שאין משהו מתוק במיוחד שמעלה את מד המצב רוח בכמה מעלות, עוגה טובה וטרייה מהרגע. 

אם יש זמן – המיטה שלי עם הכרית הכי שמאטע וספר/עיתון טוב. לכל אחת יש את הדברים שלה בהתאם לגיל, למצב ולמצב הרוח. בכל עונה ותקופה מותר לטעמים להשתנות, להוסיף, להוריד ובתנאי שזה מעלה מידית את התחושה מאפס לשלוש ומעלה.

זה גם רגע להרהר בעצמי וכמה אני דואגת לאישה הזו, שכל היום עסוקה בלעשות בשביל המשפחה שלה, ולבדוק מתי היא סידרה לעצמה משהו במיוחד רק בשבילה, ולגלות שזה קורה פחות מידיי פעמים.

ואולי לא צריכים לחכות ליום צולע כדי לפרגן לעצמנו כמה דקות (או יותר) של משהו טוב לגוף ולנשמה.


הניה שוורץ היא סופרת, פסיכותרפיסטית, מנחת הורים ויועצת זוגית

ליצירת קשר: 050-4102007, henya10@012.net.il

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.