3 דקות קריאה
30 Apr
30Apr

הכל התחיל בדפדוף זמני בעיתון. בין כתבה, מאמר ומתכון משכנע - צד את עיני הטקסט הבא בתוך פרסומת מרגיעה במיוחד:

"לפעמים בשביל להתמלא מחדש לא מספיק רק להתנתק, להחתים דרכון ולעשות שופינג… 

בואי איתנו למסע שכולו עומק אל מול נופי שוויץ המרהיבים, הקשיבי לשקט בתוכך ותפגשי את עצמך באמת. 

אנו צוות מקצועי נלווה אותך לאורך המסע, ותחזרי הביתה מחוברת יותר…."

טוב. לא יכולתי לדפדף הלאה. זה היה מסקרן מדי.

בטלפון קצר הגעתי ליוזמת הטיול: רבקה חשין.

מיד הבנתי שלא טעיתי, מדובר באמת במשהו גדול ובעיקר שונה מסגנון הטיולים שהכרנו עד עכשיו, מדובר על טיול של חוויה עם עומק, כיף עם גילוי, הנעה עם הנאה, שחרור - פנימי וחיצוני, והכי חשוב: יוצאים מהטיול הזה עם משהו שלוקחים הביתה. 

אתן ממריאות איתנו?

                                                              

                                                   

 

טיול וטיפול - חוץ ופנים

לרבקה היו תמיד שתי אהבות גדולות: אהבה לטיול ואהבה לטיפול.

ומעבר לזה שזה חרוז מוצלח, רבקה גם ראתה קשר הדוק בין שני התחומים הללו.

כשאתה בטיול - יש משהו בריחוק מהבית, בנחיתה על פלנטה אחרת, בתרבות השונה, במגוון האנושי ובעיקר בירוק ובטבע שמסביב - שלוקח אותך למחוזות קסומים.

את זה רבקה הבינה מזמן.

מצד שני תמיד הפריע לה לראות איך אנשים מוציאים ממיטב כספם נוחתים במקום אחר על הגלובוס, וכשהם מגיעים לשיא: לפסגה, למפל, לאגם - הדרך היחידה שלהם לחוות את המקום היא: לצלם ולהצטלם. 

החמצה. זה מה שהיא הרגישה.

רבקה, מטפלת רגשית במקצועה ומפיקה של מופעי פלייבק, השתלמה בהמון שיטות וקורסים לעזרה עצמית. כל ספר שנוגע בנפש - היא חרשה מכריכה לכריכה. היא מאמינה גדולה בתנועה בנפש, בשינוי, בתזוזה קדימה.

משני המרכיבים המיוחדים הללו היא החליטה לרקוח שיקוי קסמים:

טיול עם חוויה אישית מעצימה. או כמו שהיא קוראת לזה: המסע לנפש שלך.

"מאז שאני זוכרת את עצמי אהבתי לטייל בכל מקום שהוא - בארץ ובעולם" רבקה פותחת: "אני אוהבת טבע והייתי בהרבה מקומות: באיטליה, בפראג, בהונגריה, אבל אין ספק שהאהבה הגדולה שלי היא לנופים הקסומים של שוויץ. 

הייתי בה יותר מעשר פעמים, לפעמים לטיול של מספר ימים ולפעמים לטיול של מספר שבועות, ממש חרשתי אותה לאורכה ולרוחבה. 

מצד שני תמיד אהבתי את התחום של התקדמות אישית, קראתי המון ספרי פסיכולוגיה, ספרי עזרה עצמית, קראתי את כולם על כל החלקים שלהם, בהמשך למדתי המון שיטות, וגם בדקתי מה יעיל ומה עובד בשטח.

באיזשהו שלב הבנתי שיש חיבור עמוק בין שני התחומים הללו של טיול בטבע והעולם הטיפולי, הרגשתי שבטיול טמון הרבה כח ועוצמה. בזמן של השהות בטבע אפשר לקדם תהליכים בצורה מואצת, להסתכל על העולם בצורה אחרת, לספוג תובנות על עצמך ועל הסביבה ולזוז מהמקום שלך".

מתי נפל לך האסימון?

"החלום שלי על שילוב בין שני העולמות הללו נולד בטיול שעשיתי בשוויץ ביחד עם הבנות שלי. לקחתי אותן לטיול ומאד נהננו ביחד. תמיד, אגב, אני בודקת ומארגנת הכל לבד. אני חוקרת המון לפני על המקום אליו אני מתעדת לנסוע, ומכיון שאני גם מבינה אידיש זה מאד עוזר לי להסתדר באירופה ובעיקר בשוויץ. אני מבינה את הניב השוויצרי-גרמני. 

באחד הימים הגענו לאגם גדול, והגיעה לשם קבוצה ישראלית שהייתה במלון לידינו. מה שהדהים אותי זה שהם ישבו שם ובהו באגם. הם הגיעו ליעד שהם הציבו לעצמם אבל לא ידעו מה לעשות שם. הם הסתכלו, צילמו ומיד התחילו לדבר איתנו, מאיפה אנחנו וכו'. הם פשוט לא ידעו לעבד את החוויה, ליצור ממנה משהו משמעותי יותר, לצרוב אותה בתוכן כדי שהיא תישאר גם אחרי שהם ינחתו בארץ בחזרה.

זה מאד בלט לי, ורואים את זה כל הזמן בטיולים; כבשת את הפסגה, הגעת אל היעד, ועכשיו מה? תמונה וזהו? אפשר לעשות הרבה יותר, לקחת את מה שרואים ולהעביר אותו פנימה, להיעזר בנוף המדהים כדי להבין יותר טוב את עצמי. הסתכלתי עליהם וחשבתי לעצמי: "אתם בחופש, אתם בשוויץ, ואתם לא יודעים מה לעשות עם הרגע הזה של העצירה!".

ומה את מציעה?

"ראשית לבוא עם הכנה לרגע הזה, לתכנן מה אני רוצה לקחת ממנו. ואני לא חושבת שזה חייב להגיע לחפירות ועומק ברמה של לנקות את כל הפגיעות שחוויתי אי פעם... אבל כן אפשר למנף ולנצל ולתפוס את הרגע הזה". 

כמו למשל?

"יש כל מיני שיטות שנותנות כלים מעשיים שעוזרים לחוות את הרגע, הרבה מהן יצא לי להפעיל בסדנאות שאני עושה בארץ, הדגש הוא להתמקד ברגע הנוכחי על ידי עולם הרגש והחוויה, בטיול המתוכנן שלנו נשתמש בעזרת ה' בדמיון מודרך, וב'עוגנים' שלקוחים מהעולם של הNLP. 

אנחנו נשתמש בכתיבה, בדמיון מודרך, הליכה מדיטיבית, ועוד המון כלים שלקוחים מעולם הטיפול עם חיבור חזק לטבע ולרגע הנוכחי. נעשה גם משחקים קבוצתיים בטבע, ונעזר גם במוזיקה טובה שתלווה אותנו, מלבד זאת כל יום יתחיל בתרגילי נשימה והרפיה.

אני נפגשת עם כל אישה לפני המסע, כדי להבין מהו הטיול בשבילה ואיזה מטרות היא רוצה להשיג. אנחנו נעשה גם מפגש של כל הקבוצה ביחד לפני הטיול כדי שנתחיל אותו כבר אחרי שלב ההיכרות הראשונית. אנחנו נתעד את הטיול בחוברת מסע מיוחדת. הכל כדי להפוך אותו לחוויה בלתי נשכחת!".

כמה ימים אמור להיות הטיול?

"חמישה ימים, אנחנו נהיה בשתי דירות נופש צמודות מהממות, והדובדבן שבקצפת הוא שהקבוצה היא מאד קטנה ואיכותית, מדובר על 15 נשים בלבד!".


                                                


יש לי חלום...

לרבקה יש חלום שמצויר די ברור, ולפי הלהט שיש לה בקול, הוא יתממש: 

"החלום שלי זה שנשים ישבו בערב בספות בסלון, וימצו את מה שהן חוו, ידברו על זה, ולא 'קמנו בבוקר יצאנו לטיול, חזרנו והלכנו לישון'. החלום שלי שבן אדם ידע למה הוא מגיע וגם יממש את הציפיות שלו".

זה מאד מצוי שלפעמים נוסעים לטיול בכל מקום שהוא, מוציאים הרבה כסף, וחוזרים הביתה בתחושת החמצה, כאילו פספסנו את הנקודה... 

"חשוב מאד לפני שיוצאים לטיול לקבוע יעד ומטרה אישיים, וזה לא משנה אם קופצים לטיול בצפון לחמש שעות או טסים לחודש, וזה לא משנה אם מדובר על טיול שלך עם עצמך/ טיול זוגי/ עם קבוצת חברות, הכי חשוב להחליט מה מעניין אותנו! לעשות התאמת ציפיות... 

אם כבר מוציאים סכום גדול, חשוב לא לפספס אותו! לדעת מה המטרה שלך, מה החלום שלך. 

מצוי מאד שמתקשרת אלי אישה ומספרת לי שהתפנה לה יום חופש והיא לא יודעת לאן כדאי לה לנסוע. השאלה הראשונה שלי תמיד היא: מה את רוצה? יום של טיול לבד? מקום שקט? קניות? נוף יפה? להתפנק עם עצמך? לקרוא לחברה? להביא איתך ספר? קודם כל לדעת מה טוב לי".

באיזה כלים את משתמשת כדי לעזור לנשים להתחבר לעצמן?

"יש כל מיני שיטות: אחת מהן היא שיטת האופונופונו, הם מלמדים טכניקה איך להעניק לעצמי סליחה, אהבה, ותשובה, נשמע מאד בסיסי, אבל לצערינו לרבות מאיתנו זה לא כל כך פשוט. המטרה שלי היא בתוך כל הגילוי של הפינות הקסומות בטבע - לדבר, ללמוד כלי חדש על עצמי, לקחת השראה מכל היופי שמסביב ולהכניס אותו פנימה, לנשמה. 

עוד דבר שחשוב מאד בעיני הוא - האוכל. אמרה לי פעם אישה לא דתייה שבכל מקום שהיא מטיילת היא חייבת לשתות כוס קפה, ובעיני היא התכוונה למשהו יותר עמוק מאשר ה'כוס קפה', כי חלק מה'לחוות' מקום זה לאכול, ולאכול טוב, ואחד מהדברים המרגיזים בחו"ל זה שאת לא יכולה לשבת במסעדות הרבות שפזורות בכל מקום, לכן אני שמה דגש משמעותי על האוכל, באה איתנו מבשלת ברמה מאד גבוהה, ועם המון דגש על פינוק אישי, אנחנו נאכל גם בטבע, נשב באזורים שאפשר להתיישב בהם ולאכול בנוחות ונכנס לחוויה מלאה, עם פיקניק ברמה/ עוגות טובות/ מגשי פרות ועוד.

זה בפרוש חלק מהחוויה של המקום, חוץ מזה שהפרטים הקטנים הם תמיד חלק מהחוויה, אנחנו נערוך את השולחנות עם קונספט אחר: כפרי, אלגנטי ועוד, הכל כדי לתת חוויה שונה, אחרת".

מה קורה אם הצטרפתי לטיול ואני לא במוזה לסדנא כרגע, בא לי רק לספוג לתוכי בשקט, או עם חברה?

"כמובן שכל אחת יכולה לזרום בקצב שלה ועם מה שמתאים לה. שאלו אותי שלוש בחורות שמצטרפות למסע אם הן יוכלו לטייל גם לבד, והתשובה שלי היא: ברור! כל אחת זורמת עם מה שעושה לה טוב, סך הכל זאת המטרה הבסיסית של הטיול, לתת מענה מיטבי לכולן. אם באחד הערבים לא בא לך לשבת במעגל החמים בדירה, ולדבר על מה שראינו ולחגוג ביחד - מעולה, לכי לישון, לדבר עם חברה או לקרוא. 

עוד נקודה משמעותית בטיול היא היצירה בטבע, אחד מהדברים הכיפיים בטיול הוא ליצור, לי אישית יש מזכרת בסלון של ענף כרות שהבאתי מאחד מיערות העד שטיילתי בהם. באופן כללי אני תמיד מציעה לאנשים להעביר את מה שהם רואים למשהו מוחשי - לתמלל את מה שהם רואים/ לצייר/ לשיר - לעשות עם זה משהו שלא יישאר רק ברמת החוויה המופשטת".



שווייץ במיטבה

כשאני מתחילה לשאול את רבקה על יעדי הטיול, היא מתחילה לשפוך:

"אני מתכוונת להספיק כמה שיותר: פילטוס - מסלול מעגלי; שייט באגם לוצרן, עליה ברכבת אלכסונית לפיסגה, ירידה מהצד השני ברכבל, וחזרה ללוצרן. 

ברוני - עליה להר ברכבל סגור, והמשך עליה ברכבל פתוח, הליכה בשביל מיוחד ועוד הפתעות, ברינצר רוטהורן ומפלי הגיסבך - נסיעה לברינץ טיול ברכבת בדרך יפהפייה, עליה ברכבת קיטור מיוחדת לפיסגה, המשך שייט בברינצרזה למפלי הגיסבך, ואם נספיק ביקור באינטרלאקן... 

טיטליס - קרחון בגובה 3200 עליה ברכבל מסתובב להנאה מושלמת מהנוף, ולמעלה; החלקה על הקרח, גשר תלוי בין שמיים וארץ, מערת קרח, בחזור ירידה לאגם על ההר. 

ריגי - ככל שיספיק הזמן; שייט והמשך לציריך, יהיה זמן גם לקניות וגם להכרת העיר…." 

בתוך כל זה את מתכוונת גם להכניס סדנאות ומקום לחוויה אישית? 

"בע"ה אנחנו נהלטט בין הגבול הדק של הרצון לחוות, לבין הרצון של להספיק ולא להשתהות, אתה נעצור כדי לספוג טוב, אבל לא על חשבון ההספק". 

איזה עוד תוכניות יש לך בסל לשנים הקרובות?

"יש לי מלאי מטורף של רעיונות וברור לי שהרבה מהם אני אוציא כמו טיולי פריחה בהולנד, טיולים כפריים באירלנד, טיול בדנמרק - הכל כמובן עם זיקה וחיבור לנפש, בקרוב ממש אני מתכננת להשיק סדנא חודשית חוויתית בטבע, כל פעם במקום אחר - כאן בארץ ויש עוד מלאי רעיונות גדול…".

אחרי הכל - שאלה אחרונה: מאיפה האומץ?

"אני כזאת. יש בי אומץ לגלות דברים חדשים ועם זאת ברור שיש גם חשש, זה חלום שהבשיל הרבה זמן, והתשוקה כל כך גדולה שהיא מתגברת על החשש… 

ברקע יש הרבה תמיכה של חברות, קולגות שלי, הרבה אנשים שכבר נהנו מהידע שלי בעבר, וכמובן הניסיון שלי מהטיולים שלי ברחבי הארץ והעולם - את כולם אגב, ארגנתי בעצמי, אני גם בדרך כלל פחות חושבת על המוכר והצפוי ומאתגרת את עצמי עם משהו שונה. 

לפני מספר חודשים רציתי לצאת עם הילדים לרידינג בתל אביב, דא עקא שפחות התאים לי להיות שם בשעות היום, בקיץ, עם הבחורים הגדולים שלי… יצאנו לשם בערב ובילינו שם כל הלילה עם מוזיקה באוהל על החוף…".







הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.