2 דקות קריאה
04 Aug
04Aug

רגע לפני נתניה... פה תוכלי לקבל את מגזין טיולים תשע"ט של שבי רגע.

עשרות עמודים, עשרות אתרים...

נתניה הפכה בשנים האחרונות ליעד תיירותי מבוקש: חופים יפים, בריזה מהים, בתי מלון בשפע, לילות נעימים והמון פעילויות לתיירים.

יש איזה קסם בעיר שקשה להסביר אותו, נתניה גם טובה לציבור החרדי שרוצה לראות ים אבל לא עם הפריצות של תל אביב, בנתניה יש קיבוץ חרדי משמעותי, חוף ים נפרד שכנראה גם הוא מושך תיירות שומרת מצוות. שווה לקפוץ לנתניה!

פארק השלולית 

פארק השלולית הוא אחד הפארקים היפים בנתניה, ואולי באזור השרון כולו. פארק השלולית (או פארק אגם החורף) נקרא כך על שם אגם גדול בתוכו שמתמלא בחורף ממימי הגשמים ועד החורף שאחרי הוא מתרוקן לאיטו. 

הפארק הוא פיסת טבע נדירה והאגם שבו הוא אחד האחרונים בארץ שלא יובשו. (אחרי מאבק של אנשים שאכפת להם), סביב לאגם יש צמחייה עבותה ומיני בעלי חיים שאופיניים לאגמי מים ביצתיים.

הפארק גם מצוין לכל מי שפחות מתחבר למתקני ההייטק הפלסטיקיים הצבעוניים שממלאים את הפארקים החדשים, ושמח לראות מתקנים מעץ אמיתי כמו אלו שמילאו את הפארקים פעם. יש בו אפילו אפשרות למשש חול תחת כפות הרגליים - אזור המתקנים בנוי על חול. בקיצור פארק מהעבר… ויש גם משטחי החלקה לסקייטבורד ורולר בליידס.

איך מגיעים? ממחלף השלום נכנסים לנתניה ונוסעים מערבה על רחוב שלום עליכם. כשמגיעים לצומת T פונים ימינה לשדרות בן גוריון ומיד פורשים מהכביש ימינה לחניון הפארק.

מילה של נתנייתים: מומלץ מאוד מאוד! מקום גדול וכייפי עם חלקים שקטים ומבודדים יותר שאפשר לשבת בהם עם כל המשפחה לאכול או לעשות מנגל.

פארק השלולית.
קרדיט: מצילומי יהודית גרעין-כל, מתוך אתר פיקיויקי 


פלנתניה 

פלנתניה מתאים לילדים שאוהבים לחקור, וגם להורים שרוצים לגדל ילדים כאלו... 

לכל מי שחי בעיר ובקושי מצליח למצוא שלושה כוכבים כדי לזהות שיצאה שבת, מומלץ לקחת את הילדים לפלנתניה שיחוו קצת את הקסם בעולם שקיים מעלינו. 

פלנתניה הוא מרכז שעיקרו מדעי החלל ואסטרונומיה, יש בו פלנטריום דיגיטלי משוכלל, מיצגי כוכבים, צפייה בטלסקופים משוכללים, גן יפני, גן מדע אינטראקטיבי, בריכות אקולוגיות, אולם הרצאות וכיתות פעילות שאחת מהן מעוצבת כחדר יפני.

מדי שעה מוצג בכיפת הפלנטריום של פלנתניה, סרט מרתק שחושף את המבקרים לעולם המדעים, חלק מהנושאים שמוצגים בפלנתניה הם: נפלאות היקום, חקר הגבול בין מערכת השמש לטווח הבין-כוכבי ומסע בתוך גוף האדם.

במקום הרבה פעילויות שמתחלפות, כדאי לברר לפני ההגעה.

שעות פתיחה בימי החופשה:

ימים ב`,ג`,ד` – בשעות 10:00- 20:00

יום ה` בשעות 10:00- 16:00

יום ו` בשעות 10:00 – 14:00

כתובת: השרון, שדרות בן גוריון 168, 

מחיר: 45 ₪ / 35 ₪ לתושבי נתניה.

מילה של נתניינים: הרוב טען שהמקום מרתק/ מעניין מאד, מישהו אחד טען שקצת משעמם… שווה בדיקה!


שמורת נחל פולג  

אחת משמורות הטבע היפות באזור נתניה היא שמורת נחל פולג.

הנחל עצמו מרכז אליו זרמים של נחלים שונים באזור ובתקופה זו של השנה רובו יבש. רק חלקו הסופי, שעובר בשמורת נחל פולג מלא במים.

השמורה נמצאת בין שכונת פולג בנתניה לבין מכון וינגייט על כביש החוף, ניתן לחנות בחניון המכון ומשם לצאת לעבר השמורה.

סביב הנחל גדלה צמחיית נחלים עשירה, חולות כורכר, ומסביב יש מרבדים של חולות דיונה שאפשר להתכרבל בתוכם, להחליק בהנאה, ואולי אפילו למצוא צב מאוכלוסיית הצבים שחיה באפיק הנחל. 

תמיד תוכלו לצעוד גם לכיוון הים לחוף פולג ולהרוויח גם טיול על החוף.

מילה של נתניינתים: אחד המקומות היפים! שווה לבקר.


נחל פולג
קרדיט: by http://www.inature.info, מתוך אתר פיקיויקי 

חורשת הסרג'נטים

יש שהגדילו לעשות והגדירו את החורשה בתור: 'יער נתניה', אבל עדיין הרוב מכירים אותה בתור 'חורשת הסרג'נטים' (במילה אחת: על שם הסרג'נטים הבריטים שכנראה נתלו שם על ידי חברי האצ"ל ב- 1947, אחרי שהבריטים תלו שלושה מחברי האצ"ל).

חורשת הסרג'נטים היא ריאה ירוקה במזרח נתניה, ויש בה את כל מה שצריך כדי לחוש טבע גם בתוך העיר: עצי אלון, אורן ואלה בני עשרות שנים, מאות מינים של צמחים ביניהם נדירים, שבילים לטייל בהם ולרוץ בין העצים.

בכניסה לחורשה יש שולחנות פיקניק, מתקני משחק לילדים, וספסלי ישיבה לאורך השבילים.

מילה של נתניינים: מומלץ ביותר, שווה להתרענן שם. 

ומילה של זהירות: את הפטריות (אם שרדו כאלו בעונה הזו) תשאירו שם - הן רעילות. 

חורשת הס'רגנטים
קרדיט: Ori ויקיפדיה

מחוץ לשיחות עם מקורות נתניתיים יודעי דבר :) נעזרתי באתרים הבאים: inature, עיריית נתניה, אתר טיולי, מפה, ויקיפדיה, נלך, מטיילים עם ענת ואתר פלנתניה.

ועוד מילה: לשבי רגע אין אחריות על אופי המקומות, שעות פעילות וכמובן - מצב הצמחייה או העומס במקומות המומלצים :)

רוצה לקבל גם המלצות לאתרים בירושלים, אשדוד, באר שבע, חולון, תל אביב, חיפה, צפון - מרכז - דרום... 

לקבל המלצות מפורטות למסלולי טיול בכל הארץ?

לקבל רעיונות נדירים לנופש מושלם בבית? 

מוזמנת ללחוץ כאן ולקבל את חוברת טיולים תשע"ט של שבי רגע. ויתרנו על שירותי הדוור...



הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.