1 דקות קריאה
30 Aug
30Aug

אם יש אושר עיצובי אמיתי, הוא נמצא בעיצוב של החדר התמים והמתוק הזה, הבית הקטן של המתוקים שלנו, שהופך את כל העסק למהנה וכיפי במיוחד.

רגע לפני שאתם מתחילים, הנה מספר טיפים לעיצוב חדר ילדים מתוק ומעוצב.

קסם של ילדות, מקור.

תכנון

חשוב לתכנן מראש כיצד יראה החלל, באיזה אופן ימוקמו הרהיטים, אביזרי הטקסטיל, האלמנטים העיצוביים השונים (מדפים, קירות צבועים וכדומה) והחפצים הפרקטיים הדרושים ורק אז לצאת לקניות. 

באופן זה לא רק שתימנעו מרכישות מיותרות, אלא גם יהיה לכם קל יותר לעצב את החדר בהתאם לתכנון הראשוני.

הנסיכה הקטנה, מקור 

תקציב

כולנו רוצים שהחדר יהיה הכי יפה, הכי נעים וכזה שתואם בדיוק את החלום העיצובי שלנו, אך חשוב לא פחות לעשות זאת בתקציב מוגדר וידוע מראש. לפני שיוצאים לדרך, חשוב מאוד להבין מהו התקציב העומד לרשותכם ומהם אביזרי העיצוב, הריהוט, הטקסטיל והחפצים הדרושים כך שיתאימו לתקציב שהגדרתם. 

עם זאת, חשוב לא להתפשר בדברים ה"חשובים", אלו שעתידים לשמש את הילדים במשך מספר שנים, כמו מיטה או ארון.

פינה בשבילו, מקור


צבע

התחילו בבחירת פלטת צבעים שתשמש אתכם לכל אורך תהליך העיצוב. הגוונים הנבחרים יחולו על הקירות, המדפים, אביזרי הטקסטיל ויתר האלמנטים העיצוביים – כשהמפתח לעיצוב נכון הוא לא להשתמש בהם בצורה שתעמיס על החלל, אלא במינון נכון שיצור אווירה הרמונית ואחידה. 

בבחירת הגוונים המנצחים – אין סוף לאפשרויות, והטעם האישי שלכם הוא הקובע. תוכלו לבחור בצבעים מונוכרומטיים, כמו שילוב של אפור-לבן-שחור או בגוונים פסטליים כמו ירוק מנטה, אפרסק וכדומה, או פשוט לבחור ב"קיר כוח" אחד בחדר ועליו להדביק טפט בדוגמה שתשתלב בהרמוניה בחלל. מומלץ לבחור רהיטים בצבעים ניטרליים כך שיוכלו להשתלב עם כל צבע ולהתאים לאורך זמן גם אם תחליטו לשנות את עיצוב החדר.

מה הצבע שלך? מקור


אחסון

אחסון הוא אלמנט חשוב בחדר הילדים, לא מאוחסנים רק הבגדים אלא גם משחקי קופסא, צעצועים וספרים. ניתן לשלב מספר פתרונות אחסון כמו קופסאות דקורטיביות גדולות, הדום מעוצב שנפתח לקופסת צעצועים ומדפים פתוחים שיכולים לשמש לאחסון ספרים ולקישוט. 

חשוב לציין כי יצירת מקומות אחסון נוחים ושימושיים תעודד את הילדים לקחת חלק פעיל בסידור המרחב הפרטי.

לכל דבר יש מקום, מקור


אלמנטים עיצוביים

עיצוב חדרי ילדים דורש שילוב של ריהוט הכרחי ופריטים שכל ילד צריך – אך היופי, טמון בפרטים הקטנים. מה שמפריד בין חדר ילדים פשוט לחלל מעוצב ונעים טמון גם בשילוב אלמנטים עיצוביים שונים, וכאן באמת יש אינספור רעיונות יפהפיים. 

שילוב של כריות בצורות שונות או עם הדפסים מעניינים יכולים להוסיף המון צבע לחלל, הוספת תמונות בגדלים שונים עם מסגרות יוסיפו עניין בחדר, תליית מדפים תוסיף להרמוניה העיצובית, תוכלו להציב עליהם פריטי נוי שונים או ספרים צבעוניים, תוכלו להוסיף בחדר גם פוף מפנק , תאורה רכה ונעימה, שטיח שישלים את העיצוב כולו ועוד שלל אלמנטים מעוצבים שיהפכו את החלל למקום שכיף להיות בו.

עד לפרטים הקטנים, מקור


חומרים עמידים

מומלץ לבחור חומרים עמידים – לא שבירים, וכאלו שלא נשרטים בקלות. העדיפו פריטי טקסטיל שניתן לכבס ושאינם "סופגים" כתמים ועצבו את החלל כך שיהיה בו מספיק מקום ומרחב

משהו אישי, מקור


בטיחות
הקפדה על כללי בטיחות בחדרי ילדים היא חלק חיוני בעיצוב החלל. חשוב להקפיד להשתמש בצבעים אקריליים, נושמים ובריאים, בריהוט העומד בתקנים ולהימנע מחפצים בעלי פינות חדות. כמו כן חשוב מאוד לחסום נקודות חשמל שיכולות להיות מסוכנות.

קסם של ילדות, מקור


מזמינה אתכם לעצב יחד איתי את חדר החלומות של האהובים שלכם : )

לקביעת פגישת ייעוץ: 0527198613

אשמח להגשים גם לכם את החלום, הודיה


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.