3 דקות קריאה
18 Mar
18Mar

מה אומרת לך המילה בית? 

מה היית רוצה שהילדים שלך ירגישו כלפי המילה הזו?

בית מסמל חום, אהבה, מקום שטוב להיות בו, כיף ומזמין.

יש הרבה מאוד דרכים ליצור חוויות עמוקות של בית: ריח של עוגה טובה, משחק משותף, חיבוקים וצחוק... אבל במהלך שגרה שוטפת (או שגרת חרום - קורונאית...) קצת קשה לנסות ליצר כל הזמן חוויות. 

יש דרך להקל עלינו, וליצור בית חוויתי לשהות ולשימוש. 

הכלי הזה משמש בתחילת כל תכנון אדריכלי או עיצוב פנים, אבל גם אם לא תכננת עכשיו שיפוץ כללי, תוכלי ללמוד ממנו רעיונות מוצלחים לארגון הבית מחדש, מה שבדרך כלל כולנו עושות בערבי פסחים (בתקווה שגם השנה יהיה לנו קצת פניות הדעת לארגון הבית).


הפרוגרמה

כל תהליך תכנון טוב, מתחיל עם שלב הנקרא פרוגרמה. 

מה זה אומר? המטרה שעומדת לנגד עיננו: שבסופו של תהליך נקבל בית שימושי, נוח, מרווח כמה שאפשר, בית המנצל היטב את השטח העומד לרשותו ומותאם בדיוק מרבי לצרכים שלכם, וכמובן, גם מעוצב, נעים ומלא אווירה.

הפרוגרמה היא מסמך המכיל את כל המידע הדרוש לתכנון. לטעמי, פרוגרמה טובה, מקיפה וכוללת עד לפרטי פרטים היא התחלה חשובה עד קריטית. עלי ידי מחשבה עמוקה על הצרכים (תחשבו על השונות שבין בית פרקטי לילדים ובית המותאם לזוג מבוגרים) הגדרה מדויקת ומפורטת של אורח החיים, ההרגלים של בני הבית, (חברה מופרעים שזורקים תיקים, נעליים, כריות וכדורים/ נסיכות עדינות שכל היום מסירות אבק מבובות חרסינה...) פירוט לפי חללים עד לפרטים הקטנים (במטבח לדוגמה - עורכים קניה שבועית/ חודשית/ יומיומית? כמה אחסון נדרש למוצרי מזון? מהם הרגלי הבישול/ אפייה/ אכילה - ארוחות משפחתיות/ מחולקות וכן הלאה).

חשיבה עם עצמכם, ופירוט כמה שיותר רחב יעזרו לכם לעשות סדר בראש, ולראות פתאום מה לא מתאים בצורה הנוכחית של הבית, לתפקוד היומיומי שלכם, ודורש המון אנרגיה ומאמץ, ואיך שעל ידי קצת חשיבה ושינוי תוכלו ליהנות מהתאמה ונוחות מרבית. 

השלב הבא, אחרי הגדרת הדברים, הוא יישום למעשה בצורה פרקטית ופונקציונלית. אתן כאן כמה דוגמאות קלות ליישום, שמתאימות לרוב הבתים, את הדברים המיוחדים לכם, תצטרכו ליצור לבד... (או לבוא אלי לתכנון מותאם:)

נתחיל מהכניסה לבית. 

יש לכניסה אופי מעצבן של אספנות, מכירות אותו? כל התיקים, מעילים, נעלים וחבריהם מאוד אוהבים את מקום המפגש הזה... לי באופן אישי (ומשום מה פגשתי נשים רבות שמסכימות איתי...) חשוב שהכניסה לבית תהיה מסודרת ויפה. זה נותן תחושה של בית מאורגן, כיף להיכנס, ואפילו לעמוד עם שכנה בפתח. לכן ארון מעילים הוא אחד הפריטים שאני משלבת כמעט בכל דירה. תליה בקלי קלות של קפוצ'ונים ומעילים, מקום למטריות, לתיקים, והחלפה של נעלים בנעלי בית נוחות, פשוט תענוג! מומלץ בחום! אם אין הרבה מקום בכניסה, ניתן ליצר משהו קטן/ צר יותר בהתאמה אישית. 

כמובן שתמיד נחשוב על כל הפריטים אותם נרצה שהארון יכיל, בהתאם לצרכים של כל משפחה.

מסודר

פרקטי

ויפה!ועוד השראה לכניסה מזמינה תוכלו לראות פה.

ניכנס הלאה לחדר ילדים. 

גם לך יש חלום לחדר ילדים מתוק ומעוצב, שנשאר כזה גם אחרי יום מעייף? שהילדים מסדרים אותו מעצמם (פחות או יותר...)? 

את הרי יודעת שלא הגיוני לדרוש מהם למיין כל יום לאחר המשחק לפי גודל, צורה וצבע, ולהעמיד בשורה ישרה לראווה. 

רוב הילדים לא מסוגלים לעמוד בזה. (בלי לדבר על האימהות שלהם...) אבל אם ניתן להם סל שלתוכו זורקים הכל? (כמובן כל משחק לסל נפרד) אני יותר מאמינה שזה יקרה. 

האוסף המבולגן יכול להיות חלק מהעיצוב המתוק והשובב של חדר הילדים! קדימה, להתאים לקהל היעד והרגליו בנוחות המקסימלית. נתון שחשוב לזכור, הוא גובה הילדים. את הרי לא רוצה לתווך בין כל מכונית, בובה או ספר למדף העליון, צרי להם מקומות אחסון נגישים ומותאמים. (תחשבי על זה שהם יוכלו בקלות גם לשפוך חזרה, מה שלא תרצי שיקרה, נסי לחשוב גם על זה...)

בגובה שלהם...

מקום לנוח...

מוסיף גם צבע

חדר האמבטיה. 

אם את אמא לתינוקות, אין דבר פרקטי מכיור לרחצת תינוק! חלום של כל אמא! את עומדת זקוף, התינוק מונח בבטיחות. רחצה קלה ומהירה, פשוט תענוג! אל תוותרי על ברז גמיש וארוך/ נשלף. אם יש לך מקום תוכלי לתת ליד גם משטח להחתלה והלבשה, בלי לצאת מחדר האמבטיה החמים ולחשוש מהתקררות. גם אם את לא מתכננת שיפוץ מסיבי לחדר האמבטיה, שינוי כזה תוכלי לעשות בו בקלות רבה.

כיור שמתאים לרחיצת תינוק


ועוד רעיונות פרקטיים מחוץ לקופסה:

לכבס בלי להשתחוות למכונה...

לא תופס מקום ושימושי לאביזרים הקטנים.

ניצול מקום מקסימלי

עד כאן להפעם.

בהצלחה! מאחלת לך בית נוח וכיפי למגורים, שייתן לך בסיס טוב לחיים שלווים ושמחים!

ריקי קרלבך | הנדסאית אדריכלות ומעצבת פנים | 0527149667 | r0527149667@gmail.com

מעניין אותך לקרוא עוד על אדריכלות ועיצוב? מוזמנת להצטרף לקבלת מגזין דיגיטלי חודשי מקצועי, איכותי ומרתק עם מיטב האדריכליות והמעצבות בציבור החרדי

ניתן להצטרף בקישור: https://n.sendmsg.co.il/f28680/hbuildin

או במייל: mbuildin@gmail.com


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.