1 דקות קריאה
24 Jan
24Jan

חברה חמודה אחת סיפרה לי שבחדר הילדים שלה יש קיר ריק ומשעמם. היא שאלה אותי אם יש לי רעיון שאוכל לתת לה איך לשדרג את החדר. החדר כבר מרוהט עם רהיטים ואין לה רצון להשקיע עוד סכום משמעותי בחדר. 

אז מה האופציות?

חברה חמודה, הפוסט הזה בשבילך :) 

כמובן שהרעיונות הבאים יכולים להשתלב בעוד חללים שונים בבית. 


 1. צבע - 

כמה בנאלי, ככה יצירתי ומגוון. הצבעים צופנים בחובם עולם של אפשרויות בלתי מוגבלות, כל כך הרבה יצירתיות וגיוון אפשר לתת רק עם צבע ובקלות יחסית. 

הצבע יכול לתחום איזור או פינה מסוימת בחדר, והוא יכול ליצור אשליה בהתאם לצורך ולמבנה החדר.  

טיפ קטן: החלטתם ללכת על צבע? קנו צבע בכמות גדולה יותר ממה שתצטרכו, כדי שיהיה לכם לתיקונים וצביעה אחרי עיצוב אישי של ידיים קטנות ויצירתיות... שלא תהיה לכם אחר כך בעיה עם מציאת הגוון המדויק. 


איזה יופי של קומפוזיציה! מקור


2. מדבקות - 

איזה כיף זה שעת יצירה עם הילדים במדבקות! עד שהם מתחילים להדביק גם על השולחן, על הרצפה, על הקירות וצריך שכפטל לפעמים כדי לקלף אותם...  

גם לקירות בבית מגיע ליהנות מהדביק היצירתי הזה. יש היום מדבקות חזקות וטובות בשלל צורות ודוגמאות כולל מדבקות בעיצוב אישי. 

כמה דברים שחשוב לזכור לפני: בדיוק כמו באלבומים של הילדות יש מדבקות "שוות" שמחזיקות ולא נופלות, ויש מדבקות שנופלות ונהרסות אחרי רגע. כדאי לקנות מדבקות איכותיות שלא יפלו מהר. 

דבר נוסף שחשוב לכל תכנון קיר, אבל בעיקר במדבקות; אם רוצים להדביק מדבקות בצורה טובה, מומלץ לתכנן ולסמן בעזרת עיפרון את המיקום של כל מדבקה על הקיר כדי שלא ייווצר מצב לדוגמא, שבצד אחד יש הרבה מדבקות ובצד השני דליל. 

אקראיות מתוכננת, מקור

 

3. טפט -  

אי אפשר לכתוב על עיצוב קיר בלי להזכיר את הדבר שחזר אלינו בסערה כיפית: הטפטים. 

לאווירה רגועה נבחר טפט עם גוונים בהירים ודוגמאות עדינות, לקיר גדול אמליץ על טפט עם דוגמאות גדולות, ולקיר קטן טפט עם דוגמאות קטנות. ממליצה גם להדביק טפט על קיר אחד בחדר ועדיף הקיר הקטן יותר. 

היום יש טפטים צבעוניים, מונוכרומטיים, במרקמים מעניינים, ועוד. גם כאן חשוב מאוד לקנות טפט איכותי מ - pvc עמיד ולא פשוט וזול מדי מנייר. 

מקום לחלום... מקור

4. קיר מונטסורי - 

בחדר ילדים ממוצע שנדרש להכיל הרבה פונקציות, קשה לעצב בצורה מונטסורית, אבל ניתן לייחד קיר אחד שיהווה משחק חופשי לילדים כמו קיר שעם, מגנט, לוח, קיר טיפוס, ועוד הרבה. לכל רעיון יש אפשרויות יישום שונות ומגוונות.

קיר שחציו מגנטי וחציו שעם. עיצוב: זהר מושקוביץ, אינה ארפז.


5. עצים - 

מעצים פשוטים שמחברים ישירות לקיר, ניתן ליצור עולם שלם על הקיר. כדאי לצבוע אותם בצבעים שונים, ואין גבול למה שאפשר ליצור מהם.

כל צבעי הקשת, מקור


במסגרת פרויקט התנדבות בקהילה הוטל עלי ועל חברותי תמר רזאל ואלישבע רוזנטל לעצב סלון ומטבח, על הדרך עיצבנו גם את קיר כניסה. את הקורות קנינו ממחסן עצים וצבענו אותם. ניתן להעמיד בכל צורה שבוחרים, לצבוע בצורות שונות ומגוונות, ולקבל תוצאה מקסימה.

בול עץ. עיצוב: זהר מושקוביץ, תמר רזאל ואלישבע רוזנטל


6. אוצרות אישיים - 

חטטו בארונות, לפעמים מוצאים שם אוצרות כמו הכובע החמוד הזה למשל, והילדים נהנים לראות את החפצים האישיים שלהם מעטרים את הקירות.

כובע ישן שזכה אצלינו לעדנה על הקיר...


ועוד מילה לסיום: 

אם בחרתם אחד מהרעיונות, תוכלו גם לשחק עם אחד מהרעיונות האחרים. כך לדוגמא תוכלו לחלק קיר לשליש תחתון ושני שליש עליונים בעזרת קרניז, למשל. לצבוע את החלק התחתון, להדביק מדבקות על החלק העליון ולתלות אקססוריז מתאים שמצאתם בארון. 

רק זכרו, תכננו לפני הביצוע כדי לקבל תוצאה מושלמת. 

בהצלחה!


זהר מושקוביץ, מומחית בעיצוב פנים והום סטיילינג

זמינה לכל שאלה: moshkovizzz@gmail.com I 0548477100

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.