1 דקות קריאה
12 Apr
12Apr

פסח הוא החג שנמצא בעונה המופלאה ביותר לטיולים: אביב.

במיוחד אחרי חורף שופע וגשום כמו שהיה לנו השנה, הארץ כולה פורחת ותענוג לצאת ולראות את כל הירוק שמסביב.

לכבוד חג הפסח ביקשתי מרחל רבינוביץ מנהלת 'בשביל ארצי' המומחית לטיולים במגזר שתמליץ לנו על מקומות בטבע במרכז, בצפון ובדרום - כולם מותאמים למשפחות ולעגלות, עם דגש על מקומות שאמורים להיות קצת פחות עמוסים. אי אפשר באמת לצפות את זה, אבל לכאורה מדובר על מקומות קצת פחות מוכרים.

הנה שש המלצות חמות של רחל:


מרכז: נחל קטלב -  מנחל קטלב הקרוב לבית שמש, יוצאים מספר מסלולים בדרגות קושי שונות. נקודת המוצא שלנו תהיה ב'בר בהר' - מסעדה במקום. נוכל לבחור במסלול מונגש לנכים שמותאם גם למשפחה עם אופניים/ עגלות, עם טיילת נהדרת בטבע. 

יש גם מסלולים למטיבי לכת, בחלקם נוכל לצפות בנחל שורק, נופי הרי יהודה ועוד. 

באזור הרבה פינות ישיבה, מתקנים לילדים, נוף מרהיב וצמחיה עשירה. אמנם, המקום מוכר, אבל מכיוון שהשטח גדול, וזאת נקודת מוצא להרבה מסלולים, בסופו של דבר ניתן למצוא מקום שקט ולא עמוס. 

פריחה ונוף בנחל קטלב (צילום: אסתר ענבר, ויקיפדיה)


אפולוניה - פארק לאומי שנמצא על חוף הים סמוך להרצליה, רחל טוענת שבאופן יחסי לפארקים לאומיים הוא פחות מוכר ומלא (שוב, בחול המועד הכללים משתנים...) שווה לבוא למקום לקראת שקיעה ולראות את התצפיות המרהיבות לחוף הים. 

במקום אין חוף רחצה, כך שאין חשש של פריצות. אין בו מתקנים לילדים, אבל יש בו טיילת מעולה לאופניים ולעגלות, ולחובבי הארכיאולגיה - שרידים היסטוריים מרתקים. במקום יתכנו פעילויות בחול המועד, לפעמים הן רלוונטיות עם לציבור החרדי. הפארק בתשלום, בימי חול המועד עדיף להירשם מראש ברשות הטבע והגנים.

על הים - תצפית באפולוניה (צילום: Oriesagi, ויקיפדיה)


ירושלים - מאגר בית זית - אגם מלאכותי שנוצר בימות הגשמים מזרימה של נחל שורק אל תוך המאגר במקום. בעונה הזאת עדיין אמור להיות מלא במים - מומלץ לברר לפני יציאה לשטח. 

במקום יש טיילת יפה שמותאמת לעגלות ואופניים, הרבה ירוק ופריחה ונוף יפיפה. היתרון שלו הוא הקירבה לירושלים, אפשר להגיע באוטובוס לבית זית ומשם ללכת מספר דקות ברגל.

מטיילים בחול המועד פסח (...) באגם בית זית (צילום: Adiel lo, ויקיפדיה)


דרום קרוב -

טיילת אשקלון - למי שמחפש טיילת יפה וגדולה, מומלץ לקפוץ לטיילת אשקלון המטופחת והיפה. בטיילת אפשר כמובן להשקיף אל הים, ליהנות מרוח אביבית נעימה, לצפות במעגן הסירות, ואולי אפילו לשוט על אחת מהן. 

הטיילת נגישה לעגלות, וחוויתית לילדים, למי שחושש מפריצות עדיף להגיע ביום לא חם. 

מהטיילת אפשר להמשיך לגן הלאומי של אשקלון שיושב גם הוא על חוף הים. יש בו פארק נעים לבילוי, פינות למנגל, מתקנים לילדים וגם אתר עתיקות. המקום עם שטח רחב ויכול להכיל כמות גדולה של אנשים, רחל טוענת שגם הגן הלאומי של אשקלון נחשב לפארק פחות עמוס, המקום בתשלום ובימי חול המועד עדיף להירשם מראש ברשות הטבע והגנים.

גן לאומי אשקלון (צילום ד"ר אבישי טייכר, מתוך אתר פיקיוויקי)


צפון קרוב - נחל השופט - נחל השופט ממוקם ליד יקנעם, בעונה הזאת הוא אמור להיות מוצף במים, נעים, פורח ומלא בירוק, גם בו יש שביל שמותאם לעגלות, אפשר להביא אופניים, בימבות וכו', מסלול כייפי וחוויתי לכל המשפחה. 

גשר בנחל השופט (צילום: אדיר-מתן אוזן, מתוך אתר פיקיוויקי)






ברכה בן חיים עם 10% לקוראות שבי רגע!

באתר עם קוד קופון: שבירגע, או בסטודיו, לקבלת יחס אישי : ) 

להגעה לסטודיו: 0546195770 

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.