1 דקות קריאה
30 Nov
30Nov

מה האור שלך בחיים? 

מי נותן לך השראה, כיוון, מצפן?

מי דמות הדיוקן שניצבת מולך?

מה מאיר לך את הדרך ברגעים קשים? 

שאלתי ארבע נשים מוכרות את השאלות האלו.

קיבלנו ארבע תשובות מרגשות.


לרבנית יהודית יוסף, יש אור אחר שהאיר, ומאיר עד היום:

"האור שלי, לא מאיר רק את חיי הפרטיים, אלא את חייהם של רבבות אנשים בכל העולם כולו. 

זכיתי במשך למעלה מ-20 שנה לשרת את חמי, מרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל. גדול הדור, ענק התורה, אביהם של ישראל ומנהיגם. 

הייתה לי הזכות לחיות בביתו של 'מרן' שלא כולם הכירו. 

האבא הרחום והסבא האוהב, המחבק והלבבי. זה שדואג ומתעניין בכל פרט. זה שדורש בשלום כל אחד, עוקב אחר התפתחות הילדים, ואפילו מציע לעזור ולשמור עליהם, כדי שאוכל לנוח. 

החכמה, האצילות והכרת הטוב המופלאה שלו, האירו את חיי באור יקרות שלא יסולא בפז. בכלל, עצם הנוכחות של מרן בתוך הבית, והידיעה שיש לנו אדם גדול כל כך, שמגן על העולם בתורתו, ואפשר להתייעץ איתו ולזכות לברכתו, העניקו לי תמיד שלוה ורוגע. 

אני בטוחה שזו הייתה תחושתם של רבים בעם ישראל. 

יותר מ-7 שנים אחרי פטירתו, אין מי שלא מרגיש את החלל הגדול שהשאיר אחריו מרן, במיוחד בתקופה הקשה שאנחנו נמצאים בה. 

חסרה לנו כל כך ההנהגה המיוחדת שלו, ההכרעה והפסיקה הבהירה, ולא פחות מכך – היכולת שלו לנחם ולהרגיע, לרפא לבבות, לחזק ולטעת תקוה. אבל גם כיום, האור של מרן עדיין דולק. אור גדול ועוצמתי שממשיך ללוות את כל עם ישראל, וגם אותי באופן אישי. אור בוהק ונצחי, שמאיר לי את הדרך ואת הלב, על כל צעד ושעל, בכל יום מחדש. האור הזה לא יכבה לעולם".

את סיון רהב מאיר לא נראה לי שצריך להציג. אשת תקשורת אהובה, שעסוקה בשנים האחרונות בהפצת מסרי פרשת השבוע ויהדות כמעט בכל מדיה אפשרית, עם מאות אלפי עוקבים/ מאזינים וצופים בכל העולם.

והנה ההשראה של סיון:

"למצוא אור אחד... וואו, שאלה קשה. בעלי והילדים הם אור גדול, סוג של מצפן ומצפון, שמכוון את הדרך. הרבה דברים בעבודה שלי נעשים או לא נעשים כי אני 'אשתו של' או 'אמא של'. זה הפך אותי מדויקת יותר במה שאני עושה כלפי חוץ, זה מחייב. 

אנחנו גם מוקפים ברבנים ובדמויות, מצד המשפחה של בעלי, ברוך השם, וזכינו גם לכתוב ספר על הרב יעקב אדלשטיין זצ"ל שהיה אור גדול. אני נזכרת פתאום בסיפורים מהספר, והם יכולים להאיר לי את הדרך. והשנה הקורונה 'מאלצת' אותנו להיזכר בהרבה אורות - פחות הרצאות, יותר בית. פחות טיסות, יותר מטבח וסלון. זה עוד לא נגמר, אבל אני מקווה שנפיק אור מהתקופה המאתגרת הזו". 

ליבי קליין, סופרת אהובה ומרצה מבוקשת שעומדת מאחורי רבי המכר: 'גם כי אלך', 'כי אתה עמדי', 'אך טוב וחסד'. 'אל תסתר', 'לולא האמנתי', 'לראות בטוב', 'אשא עיני', 'כי אבי ואמי'. גם לליבי יש אור שמנחה אותה:

"הדמות שמעניקה לי אור, היא הרבי מליובאוויטש. אני היום אמא למשפחה חב"דית חסידית, שמחה וברוכה ב"ה, אבל לפני כמעט שני עשורים חיפשתי את דרכי חזרה לתורה ומצוות, וזכיתי להגיע לבית חב"ד, ומשם הכל היסטוריה. 

האור שהרבי מפיץ בעולם בדוגמת שליחי ובתי חב"ד בכל מקום ומקום, הוא אור שמאיר נשמות יהודיות שנמצאות באפלה, אור שממלא בתים יהודיים, אור שאני זוכה היום ב"ה להאיר הלאה, בזכות אותו אור קטן אי אז".

ציפי קולטניוק היא מוסיקאית ומרצה להעצמה נשית על פי תורת החסידות. והנה האור שלה:

"כל כך מאתגר לבחור דמות אחת, כי אני שואבת השראה מכל אדם ובייחוד מכל אישה שאני פוגשת, תמיד נפעמת וגם לומדת ומיישמת. אם זה לדוגמא בהופעות; מאישה שמצאה זמן לצאת, מאישה שמארגנת אירוע לנשים, מאישה עמוסה שמגיעה עם כיבוד ביתי שהכינה מכל הלב, מאישה בנופש שמספרת שיש לה משפחה ברוכה והיא יודעת לקחת את פסק הזמן להיטען בשביל הילדים, מזאת שקמה לרקוד, ועוד ועוד. 

אני באמת מסתובבת בעולם בלמידה והתפעלות ויש כל כך הרבה ממה וממי... 

אבל אם בכל זאת לבחור דמות אחת זו אמא שלי ז"ל. 

אמא שזכיתי להכיר רק עד גיל 10 וחצי שאז היא חלתה ונפטרה במהירות ובפתאומיות. אבל, אני תמיד אומרת שיש לי אמא, היא פשוט בשמים. 

אמא רוחנית שברור לי שהיא מצאה עבורי את בעלי, ואמא שמלווה אותי ללידות וגם בהופעות הראשונות כשהייתי חייבת כח, ממש הרגשתי אותה איתי. 

אמא שלי ילדה 11 ילדים ובד בבד עבדה במשרד שהיא פתחה לתעסוקת עולים אקדמאיים, בתור מי שעלתה מרוסיה בשנות ה-70, והיא ואבא שלי היו אקדמאיים, כאב לה לראות שעולים עובדים בניקיון, במקום לעבוד במקצוע שלהם. 

איכשהו היא מצאה זמן גם לשיעור תורה בבית, ולשבע ברכות לזוגות שהיא ואבא שלי עשו כמעט כל חודש, ולאירוח בשבתות ובחגים, וגרו אצלנו גם אנשים לתקופות. 

קיבלתי מאמא שלי את הרצון להשפיע. את ההבנה העמוקה מהצורה שבה היא חיה, אבל גם מהעובדה שהחיים שלה הסתיימו בגיל צעיר. שצריך לנצל כל רגע ושמה שנשאר אחרינו זה הילדים והמעשים הטובים".


ומה האור שלך בחיים?

ולמי את מעניקה אור?


כאן תוכלי לקרוא על ספרים שעיצבו את חיים לחמש נשים יקרות.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.