1 דקות קריאה
29 Jul
29Jul

בס"ד

שלום ריקי,

אשמח לקבל ממך הכוונה איך להציע את עצמי בצורה הנכונה ביותר ושתעבוד :)

אני כותבת מדור תשבצים במגזין לילדים כבר כמעט שנה, נהנית מזה מאוד ומקבלת המון תגובות חיוביות.

רציתי להציע את עצמי לעיתונים נוספים ולקהלים שונים לאו דווקא ילדים.

(כרגע אני עושה את זה בשביל הכיף אבל אולי אוכל להפוך את זה להכנסה נוספת)

אז בדקתי מה המייל ששלחתי לעיתון ההוא שקיבל אותי בסוף, (זה היה אחרי כמה ניסיונות למשרדי פרסום ועיתונים אחרים.)

ושלחתי את אותו נוסח פחות או יותר פלוס קובץ דוגמאות.

האם זו דרך טובה? ומה עלי לעשות עכשיו, להתקשר למערכת אחרי יום יומיים ולשאול האם ראו את המייל ולנסות לקשור שיחה 

טובה - פחות אנונימית ויותר משכנעת?

אשמח מאוד לשמוע את דעתך!

שרהלה



שלום לך שרהלה,

השאלה איך להביא לקוחות היא שאלה רחבה מאוד.

יש פנייה כללית ללקוחות באופן ציבורי, כמו לפרסם מודעה בעיתון/בניוזלטר/בכל דרך ציבורית אחרת,

ויש פנייה אישית ללקוחות מסוימים שלדעתך רלוונטי להם מה שאת מציעה.

הנקודה השווה היא אחת:

תפקיד השיווק היעיל הוא לגרום להם להכיר בערכך.

הייתי אומרת אפילו - להרגיש שהם חייבים אותך.

איך יכירו אותך מבחינה מקצועית וירצו בשירותייך?

הדבר העיקרי שאיתו תוכלי להתקדם כבר עכשיו היא ההבנה שיש תשתיות שיווקיות (מה שמאפשר למתעניינים להבין מה יש לך להציע) ויש מעמדי מכירה (הזדמנות להציע למתעניינים רלוונטיים לקנות ממך).

בניית תשתית שיווקית של מוניטין ברשת

כשלעסק שלך יש מוניטין ברשת, זה אומר שאפשר להקליד את שמך/שם העסק ולמצוא:

מה שמך ומה שם העסק

למי בדיוק את עוזרת במסגרת העסק שלך

מה פרטי יצירת הקשר איתך

הוכחות שבאמת שווה לפנות אליך

לא אעסוק פה במסגרת צנועה זו בבניית ההוכחות ששווה לפנות אליך,

אני בדרך כלל מציעה את זה במסגרת שיחת ייעוץ אישית (וחינמית!)

כי יש לזה כלל קבוע אבל אינדיבידואלי לכל עסק.

כרגע אני רוצה להתמקד בדרכים לבנות לך מוניטין ברשת.

רצוי שיהיה לך אתר כלשהו, אבל לא חובה.

למה לך לבנות מוניטין ברשת?

התשובה די פשוטה: ברוב, אם לא בכל חברות הסינון, אפשר לחפש בגוגל.

זה אומר שאם העסק שלך מופיע בתוצאות החיפוש של גוגל - באופן נכון ומשכנע - גוגל יפנה אלייך מתעניינים ולקוחות

זה יכול להיות באמצעות בניית אתר משלך (ממליצה על אתר וורדפרס, בגרסה רזה ופשוטה, במחיר סמלי. אין צורך להסתבך. פני אלי אם זה מעניין אותך)

זה יכול להיות באמצעות פלטפורמות שמקדמות עסקים (בין אם מדובר בפרויקטים של עמותות שמקדמות נשים עצמאיות חרדיות ובין אם מדובר בפורומים מקצועיים)

וזה יכול להיות דרך רישום העסק שלך במפות גוגל (חשוב לרשום אותו נכון, בהתאמה לקהל היעד שצריך אותך, אבל עצם פעולת הרישום היא פשוטה)

ויש עוד דרכים, הרעיון הוא אחד: מי שמחפש אותך בגוגל - שימצא.


אבל למה שיפנו דווקא אליך ולא אל המתחרות שלך?

פה מגיע נושא הבידול, שאמור לענות על השאלה: שווה לי לפנות דווקא אליך?!


ועכשיו, כשיש לך תשתית שיווקית בסיסית, אפשר להמשיך אל -


מעמדי מכירה

את יכולה להציע לקנות ממך במייל, בטלפון או בפגישה פנים אל פנים. זה תלוי מה מתאים לך אישית.

קחי בחשבון שמייל הוא הדרך החלשה ביותר לפנות לגופים וארגונים…

הדבר החשוב ביותר הוא התועלת שתוכלי להציע למי שתיעזר בך:

מה ייצא לה מזה?

מה היא תרוויח מזה שתשלם לך?

ואיך התשלום שהיא תשלם לך יתגמד מול התוצאות הנהדרות שתוכלי לתת לה?

אלה השאלות שאת צריכה לענות עליהן מול עצמך,

ואז גם תוכלי להציע אותן לפונות אליך.


בשלב הזה, כל מי שזה יעניין אותה - תוכל לחפש עליך מידע כדי להכיר את הסגנון שלך ולהבין מה יש לך להציע.

בשביל זה צריך את תשתיות השיווק שהסברתי עליהן קודם.

אפשר, כמובן, גם להציג את התכנים בקו תוכן טלפוני או כסדרת טורים במקומון מודפס.

שוב, תלוי מה מתאים לך יותר.


תצליחי המון!

-----------

ריקי קפלן, דסמנית

שיווק עם חפירות

https://dasmanit.com/

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.