1 דקות קריאה
28 Dec
28Dec


שלום ריקי,
ברכות למדור החדש 🌹...
והשאלה שלי, נוגעת לגבי התחלות - - -

אני הום סטייליסטית וכתבת מתחילה, וככממהה אומץ צריך כדי להיות במקום המתחיל הזה, העדיין לא 'כל יודע' …
המקום הזה שבו אין קהל לקוחות שרוצה אותך.

הפוך! התחושה היא שמביטים עלייך במבט שאומר: 'בואי תוכיחי שאת שווה את מה שהשקענו בך'... 

ריקי, אשמח שתדברי קצת על ההתחלות הקשות האלו, ותתני לי כוח וכלים איך לעבור את שלב ה'צעד ראשוני' הזה בצורה שלא תוציא את המיץ…

(כי להוציא את הנשמה על פרויקט ולא לקבל תגמול הולם, כי… מה לעשות, ככה זה, התחלות... הוא לא ממש מתכון לתחושה טובה…)

וגם עם ביטחון, שיקרין ללקוח... 

תודה מראש,

ריקי ט.

תודה ששאלת, ריקי.

בעיני, רוב הבעיות מתחילות בזה שכמעט אין מי שמדבר על הבסיס לעסק, על התשתיות, על איך מתחילים להכניס כסף מהיום למחר או לפחות מהיום לשבוע הבא.

אולי זה כי התוכנית העסקית הקלאסית באה מאיזשהו עולם סטרילי שבו יש המון זמן למרוח עד שהכסף נכנס.

אולי זה כי רוב התוכניות העסקיות מתייחסות כמובן מאליו לזה שיש סכום כסף לבזבז על הקמת העסק.

אולי כי פשוט האישה החרדית היא נדירה:

גם מגדלת משפחה ברוכה, גם שמה את הערכים האמוניים לפני ומעל המרוץ אל הכסף והפרנסה, וגם מתמרנת בין אין סוף מחויבויות לעומת עשרים וארבע שעות מצומצמות ביממה.

וכשזה המצב, מה שצריך זה שני דברים:

לחתור כמה שיותר מהר להצעה שאנשים רוצים לקנות, לייצר טעימה חינמית שתאפשר לאנשים להתרשם ממה שיש לך להציע.

הטעות שרוב בעלות העסק עושות זה: למכור לכל מי שמסכים לשלם משהו…

למה זה קורה?

כי אנחנו לא מבחינות בשיווק בין תנועה החוצה לתנועה פנימה.

תנועה שיווקית החוצה: אני מפרסמת דוגמיות ממה שעשיתי. 

או: אחת לשבוע אני מעלה לדרייב שלי עדכון של העבודות שביצעתי. 

או: אחת לשבוע בקו התוכן הקולי שלי שומעים משהו חדש.

תנועה שיווקית פנימה: 
חברה הפנתה אלי. 

או: לקוחה ותיקה חזרה אלי. 

או: מישהו התעניין לגבי דבר אחד ובסוף נודע לו שאני מציעה גם דבר אחר שמעניין אותו יותר.

מה הבעיה בהיעדר האבחנה?

שרובנו יושבות ומחכות לתנועה שיווקית פנימה, ולא מבינות שזו התנועה הכי לא יציבה וזאת שהכי אי אפשר לסמוך עליה. יש שקוראים לה גם 'פה לאוזן'. אל תבני על זה!

עסק שלא עסוק בתנועה שיווקית החוצה הוא כמו רכב שלא מבקר באופן קבוע בתחנת דלק.

בסדר, סוחבים ג'ריקן מלא בדלק פעם-פעמיים-שלוש. אבל כמה אפשר להמשיך ככה?

ברור שבאיזשהו שלב נמאס לך מהתדלוק המוזר הזה של הרכב ואת מעדיפה לחזור לאוטובוסים…

עסק חדש לא יכול לחיות מציפיה לתנועה שיווקית פנימה. ובעצם, שום עסק לא יכול לתפקד ככה. אבל עסק חדש בטוח לא.

מה כן עושים?

את מגבשת לעצמך איזו בעיה את פותרת לאיזה לקוח, ואז מכינה טעימות כדי שהלקוח יתרשם ממה שיש לך להציע.

אצלי, למשל, הטעימה היא הפרק הראשון בספר 'מאפס לאלף' שרובו פורסם בבמה נכבדה זו של 'שבי רגע'. אחרי פרסום הפרקים ערכתי אותם, הוספתי עוד, מחקתי קטעים והוספתי אחרים לפי ביקורות שקיבלתי וכדי להתאים אותו לתפקידו במקסימום: מיני-קורס לפתיחת עסק במהירות ובמינימום השקעה כספית.

זו הבעיה שניסיתי לפתור, וזו הטעימה ממנה.

את קוראת את הספר, ויודעת איך מתחילים להפוך את הידע שלך למקור הכנסה.

פשוט וקל.

ואצלך, מה?

בשלב הראשון את פותרת תרגיל פשוט: הבעיה שאנשים רוצים לפתור + הפתרון שיש לך להציע.

בשלב השני את מציעה טעימה מהפתרון.

רוצה דוגמה?

הום-סטייליסטית פותרת בעיה של בית שעושה דיכאון או של חפצים שהולכים לאיבוד.

היא מציעה בית שעושה חשק לגור בו ולגדל בו את המשפחה ועוזרת שלכל חפץ יהיה מקום.

(ואם את מציעה תועלות אחרות - בואי תכתבי אותם לעצמך)

עוד דוגמה?

כתבת פותרת בעיות של עיתונים שצריכים למלא דפים בטקסטים (כי מחלקת השיווק כבר מילאה את שלה במודעות) או פותרת בעיה לעסקים שרוצים שאנשים ירצו לקנות מהם (כי רוב העסקים עושים דברים נהדרים רק שלא ברור להם איך זה פותר בעיה לאנשים. הנה, את כבר יודעת…)

עכשיו נסי לחשוב על סוגי טעימות שתוכלי לתת לאנשים, כדי שיוכלו להחליט אם הסגנון שלך מוצא חן בעיניהם. תמיד יהיו כאלה שיתחברו וכאלה שלא. וזה בסדר גמור.

הרעיון הוא שאת הולכת ומחפשת למי את יכולה להציע את יכולותייך.

כן. זאת לא פחיתות כבוד ולא השפלה. את מציגה את התוצרים שלך ולא נואמת על עצמך ויכולותיך.

אנשים לא מתעניינים בך, אישית, הם מתעניינים בתוצרים שתוכלי להפיק להם.

צרי להם כמה שיותר דוגמאות כאלה.

אחרת הם צריכים לסמוך על המילה שלך, כל עוד אין לך רזומה וניסיון מרשים.

תני להם דוגמאות. תני להם טעימות.

את צודקת, ריקי, שכל ההתחלות קשות.

(ואם תציצי בפרק הראשון שאותו תוכלי לקבל בחינם בלינק בהמשך - תראי שההתחלות יכולות להיות גם מניבות מחמאות בשלב ראשון ומיד אחר כך גם מניבות הכנסות בעזר השם).

מאחלת לך התחלה קצרצרה (כי אין מנוס, היא תמיד קשה…) והמשך נהדר ומשגשג!


ריקי קפלן, דסמנית

שיווק עם חפירות 

dasmanit.com 
---------------

רוצה להזמין לעצמך את הספר המודפס 'מאפס לאלף' או לפחות לקרוא את הפרק הראשון שלו? תלחצי פה.

מתחשק לך להבין מה כוללת התוכנית 'עסק מאפס'? תלחצי כאן

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.